روند خصوصی‌سازی شرکت پست ادامه یابد

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی وزارت ارتباطات و فن‌آوری را پشتیبان دفاتر پیشخوان و وزارت کار را ناظر بر عملکرد این دفاتر دانست. نادر قاضی‌پور با مسؤولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت پست ایران در خصوص مشکلات دفاتر پیشخوان، گفت: جلسه با حضور نمایندگان وزارت تعاون، کار و […]

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی وزارت ارتباطات و فن‌آوری را پشتیبان دفاتر پیشخوان و وزارت کار را ناظر بر عملکرد این دفاتر دانست.

نادر قاضی‌پور با مسؤولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت پست ایران در خصوص مشکلات دفاتر پیشخوان، گفت: جلسه با حضور نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسؤولان پست کشوری و نمایندگان انجمن دفاتر پیشخوان برگزار شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی مشکل دفاتر پیشخوان و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران را تداخل در وظایف آن‌‌ها دانست و تصریح کرد: در اساس‌نامه شرکت پست جمهوری اسلامی ایران تشکیل و صدور مجوز برای دفاتر پیشخوان بر عهده شرکت پست و زیر نظر وزیر ارتباطات و فن‌آوری است، بنابر جلسه مذکور مقرر شد شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اختیارات خود را به دفاتر پیشخوان تفویض و شرکت‌های دولتی خود را نیز به تدریج به بخش خصوصی واگذار کنند و تنها بر آن‌‌ها نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به ماحصل جلسه امروز دفاتر پیشخوان تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت پست ایران قرار خواهند گرفت، این اقدام در راستای ایجاد امنیت شغلی و رفع مسایل بیمه‌ای کارکنان دفاتر پیشخوان صورت خواهد گرفت.

قاضی‌پور وزارتخانه ارتباطات را پشتیبان دفاتر پیشخوان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ناظر بر عملکرد دفاتر پیشخوان دانست.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم تأکید کرد: مجلس به دنبال حمایت از کارکنان دفاتر پیشخوان و رعایت قانون کار است، بر این اساس، دفاتر پیشخوان باید گزارش درآمدی و هزینه خود را ماهانه به وزارت ارتباطات و فن‌آوری ارایه کند.