یک فعال صنعت قطعسازی ۶۰ درصد از دغدغه قطعهسازان مشکلات مالی است عدم خصوصیسازی واقعی و وجود مدیریتهای دولتی همچنان مشکل مهمی در صنعت خودرو ایران است، این در حالی است به گفته بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو، تداوم مدیریتهای دولتی در صنعت خودرو عملاً امکان توسعه و رقابتپذیری خودروسازان با شرکتهای خارجی را فراهم […]
یک فعال صنعت قطعسازی
۶۰ درصد از دغدغه قطعهسازان مشکلات مالی است
عدم خصوصیسازی واقعی و وجود مدیریتهای دولتی همچنان مشکل مهمی در صنعت خودرو ایران است، این در حالی است به گفته بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو، تداوم مدیریتهای دولتی در صنعت خودرو عملاً امکان توسعه و رقابتپذیری خودروسازان با شرکتهای خارجی را فراهم نمیکند.
در همین حال موضوع دیگری که در این راستا قابل تأمل است، رقابتی شدن صنعت قطعهسازی است بهطوریکه به گفته یکی از فعالان صنعت قطعهسازی کشور برای اینکه قطعهسازی کشور رقابتی شود، باید واحدهای بزرگ قطعهسازی ایجاد و در جهت توسعه و افزایش ظرفیت تولید در این صنعت تلاش شود.
ابوالقاسمآروند در گفتوگو با خبر خودرو، با اشاره به تبعات عدم خصوصیسازی و وجود مدیریتهای دولتی در صنعت خودرو بر جریان توسعه و رقابتپذیری خودروسازی و قطعهسازی کشور اظهارداشت: برای اینکه صنعتی منسجم و مقتدر در حوزه خودروسازی داشته باشیم باید صنعت قطعهسازی کشور نیز در اوج قدرت قرار گیرد تا بتوان ضمن همکاری و رقابت با همتایان خارجی، حضور پررنگی را در بازارهای صادراتی نیز داشته باشیم.
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی لازم است تا همه متولیان امر تولید و صنعت در کشور کمک نمایند تا صنعت قطعهسازی کشور مسیر توسعه را طی نموده و مشکلات و موانع قطعهسازان در این راستا برطرف شود.
با اشاره به اینکه امروز بیش از ۶۰ درصد از مشکلات کنونی صنعت قطعهسازی کشور مربوط به مشکلات مالی است، افزود: تحمیل هزینههای ناشی از نرخ مواداولیه، نرخ ارز، مطالبات معوق، افزایش مالیات، بهرههای بانکی، فشار مالی زیادی را به قطعهسازان وارد کرده است.
این فعال در صنعت قطعهسازی کشور با اشاره به میزان مطالبات قطعهسازان خاطرنشانکرد: با وجود اینکه بخشی از مطالبات معوقه قطعهسازان توسط خودروسازان پرداخت شده اما همچنان بخش مهمی از این مطالبات باقی مانده که انتظار میرود، در ماههای پایانی سال این میزان مطالبات نیز پرداخت شود.
آروند تصریحکرد: با وجود اقدامات صورت گرفته انتظار میرود دولت فکری اساسی برای رفع مشکل نقدینگی و جبران هزینه تولید و دستیابی به تولید رقابتی در صنعت قطعهسازی کشور کند.
وی همچنین با اشاره به تأکید دولتمردان مبنی بر ضرورت ادغام قطعهسازان، اظهارداشت: البته ادغام قطعهسازان موجب افزایش توانمندی قطعهسازان داخلی و افزایش رقابتپذیری و توسعه همکاری با خودروسازان خارجی خواهد شد.
وی خاطرنشانکرد: قطعاً تشکیل شرکتهای بزرگ قطعهسازی و تقویت توانمندیها در حوزه تولید و تکنولوژی نقش مؤثری در پیشرفت این صنعت مهم خواهد داشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.