ضرورت رسیدن بخش خصوصی به صدای واحد برای تصمیم‌سازی‌های اقتصادی

در دیدار رؤسای اتاق ایران و اصناف مطرح شد ضرورت رسیدن بخش خصوصی به صدای واحد برای تصمیم‌سازی‌های اقتصادی غلامحسین‌شافعی از تلاش‌های علی‌فاضلی، رییس اتاق اصناف و همکارانشان تقدیر و ابراز امیدواری کرد که با همکاری مشترک اتاق‌های ایران و اصناف، فضای کسب‌ و کار برای فعالان اقتصادی بهبود یابد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل […]

در دیدار رؤسای اتاق ایران و اصناف مطرح شد

ضرورت رسیدن بخش خصوصی به صدای واحد برای تصمیم‌سازی‌های اقتصادی

غلامحسین‌شافعی از تلاش‌های علی‌فاضلی، رییس اتاق اصناف و همکارانشان تقدیر و ابراز امیدواری کرد که با همکاری مشترک اتاق‌های ایران و اصناف، فضای کسب‌ و کار برای فعالان اقتصادی بهبود یابد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران رییس اتاق اصناف و رییس اتاق ایران برای بررسی مسایل روز اقتصادی کشور از جمله بررسی لایحه بودجه ۹۷ در مجلس با یکدیگر دیدار کردند.

غلامحسین‌شافعی، رییس اتاق ایران در این دیدار با تأکید بر ضرورت اعمال دیدگاه‌های بخش خصوصی در تصمیمات اقتصادی، گفت: طبق قانون بهبود محیط کسب‌ و کار، قبل از هر تصمیم‌گری در دولت باید نظر بخش خصوصی پرسیده شود. بنابراین این انتظار وجود دارد که قوای سه‌گانه در تصمیم‌گیری‌های خود بخش‌ خصوصی را مدنظر قرار دهند.

در جریان این دیدار، شافعی از تلاش‌های علی‌فاضلی، رییس اتاق اصناف و همکارانشان تقدیر و ابراز امیدواری کرد که با همکاری مشترک اتاق‌های ایران و اصناف، فضای کسب و کار برای فعالان اقتصادی بهبود یابد.

رییس پارلمان بخش خصوصی کشور با اشاره به همکاری اتاق‌های سه‌گانه گفت: بخش غیردولتی تلاش می‌کند با ایجاد هماهنگی‌های لازم، شرایط را برای ارایه مشاوره مطلوب به قوای سه‌گانه مهیا سازد. در این زمینه اتاق ایران و اتاق اصناف همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند.

رییس اتاق ایران معتقد است که با انسجام در بخش خصوصی و داشتن صدای واحد در بخش غیردولتی، می‌توان اثرگذاری بیش‌تری در تصمیم‌سازی‌‌‌‌ها و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی داشت.

شافعی سخنگوی ۳ ‌اتاق معتقد است که ایجاد اتحاد میان تشکل‌های بزرگ بخش‌خصوصی به یکپارچگی بخش غیردولتی انجامیده است.

وی توسعه متوازن منطقه‌ای را به عنوان یکی از برنامه‌ها و اهداف دبیرخانه مشترک ۳ اتاق دانست و گفت: ۳ اتاق تلاش می‌کنند تا یک نسخه واحد از مرکز برای تمام استان‌ها پیچیده نشود بلکه با توجه به شرایط و اولویت‌های هر منطقه تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری انجام شود.

رییس اتاق ایران تصریح‌کرد: دولت نظرات بخش غیردولتی را می‌شنود اما متأسفانه همه آنها را مورد توجه قرار نمی‌دهد. بخش غیردولتی خواستار استقلال بیش‌تر استانداران است.

رییس اتاق ایران، بخش بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی را مکمل بخش اصناف و تعاون دانست.

وی از رؤسای اتاق اصناف و تعاون برای همراهی در مسیر اتحاد بخش خصوصی تقدیر کرد.

علی‌فاضلی، رییس اتاق اصناف نیز در این دیدار گفت: نبود مدیریت منسجم در اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و بخش‌های متنوع، جذب سرمایه‌گذاری خارجی را مختل می‌سازد و بخش خصوصی باید این چالش‌‌‌ها را مورد توجه قرار دهد.

به گفته رییس اتاق اصناف، با اتحاد میان بخش خصوصی و رسیدن به پیشنهادهای مشخص به عنوان صدای واحد بخش خصوصی می‌توان در پیگیری مطالبات بخش غیردولتی فعال‌تر عمل کرد.

 

دبیرخانه مشترک اتاق‌های ایران، اصناف و تعاون در دوره هشتم هیأت نمایندگان اتاق ایران تشکیل شده و تاکنون جلسات منظمی میان این ۳ تشکل بزرگ بخش خصوصی برگزار شده است.