لزوم توجه به خبرنگاران در طرح ترافیک جدید

لزوم توجه به خبرنگاران در طرح ترافیک جدید عضو شورای شهر تهران خواستار توجه بیش‌تر به سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران شد. به گزارش ایسنا، احمدمسجدجامعی در جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش معاون شهردار در خصوص طرح ترافیکی جدید پایتخت با بیان این‌که مخالف با حذف سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران هستم، گفت: با […]

لزوم توجه به خبرنگاران در طرح ترافیک جدید

عضو شورای شهر تهران خواستار توجه بیش‌تر به سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران شد.

به گزارش ایسنا، احمدمسجدجامعی در جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش معاون شهردار در خصوص طرح ترافیکی جدید پایتخت با بیان این‌که مخالف با حذف سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران هستم، گفت: با توجه به جایگاه حرفه‌ای خبرنگاران و عکاسان باید بگویم که این قشر بخشی از مسؤولیت‌های شهر را بر عهده دارند و حذف سهمیه آنها به معنای پنهان ماندن بخشی از مشکلات شهر است.

وی با اشاره به ابهاماتی که در توزیع آرم طرح ترافیک در سال‌های قبل وجود داشت، گفت: در سال‌های گذشته نزدیک به ۱۳۰۰ طرح ترافیک در اختیار وزارت ارشاد قرار گرفت که آنها را باید میان خبرنگاران و نشریات توزیع می‌کرد و این در حالیست که بیش‌تر از این تعداد را هم خود شهرداری میان خبرنگاران و… توزیع می‌کرد و این در حالیست که صدا و سیما هم سهمیه اختصاصی داشت.

مسجدجامعی با اشاره به ابهامات توزیع طرح ترافیک به دوره مدیریتی خود به عنوان رییس شورا اشاره کرد و گفت: در دوره چهارم عددی را به عنوان طرح ترافیکی که میان خبرنگاران توزیع شده بود را خواستم و تأکید کردم اسامی خبرنگاران را اعلام کرده و حتی روی سایت بگذارند تا شفافیت لازم در این خصوص ایجاد شود اما متأسفانه این مهم مغفول ماند.

وی با بیان این‌که تأکید می‌کنم که بایستی طرح ترافیکی به خبرنگاران اختصاص داده شود، گفت: براساس تبصره ۲ ماده ۳ لایحه تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر شهرداری اجازه می‌دهد که حداکثر ۱٫۵ درصد از مجوزهای صادره را در موارد خاص با اعمال ضریب نیم تعیین و محاسبه و پیشنهاد می‌شود خبرنگاران نیز در این تبصره گنجانده شوند، چرا که موضوع خرید طرح ترافیک توسط خبرنگاران از موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

در ادامه این جلسه، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اجرای برابری اجتماعی و کاهش آلودگی هوا با اجرای طرح ترافیک جدید از تعیین سقف ۱۰۳هزار ورود روزانه به این محدوده خبر داد.

پورسیدآقایی در تشریح جزییات طرح ترافیک جدید شهرداری تهران و بررسی تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر تهران، گفت: قطعاً برای همه روشن است که وضع فعلی طرح ترافیک نه برای آلودگی هوا و نه برای ترافیک شهر تهران مثمرثمر نبوده است و همچنین با اهداف خودش کاملاً فاصله گرفته است.

وی افزود: ظرف سال‌های گذشته مداوم به سهمیه‌های مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک افزوده شده است به شکلی که در مدیریت شهری گذشته ۴۲ درصد به این سهمیه‌ها افزوده شده در حالی که هیچ امکان جدید در این محدوده ایجاد نشده است.

وی تأکید کرد: ظرف یک ماه گذشته هیچ روزی وجود نداشته که بیش از ۷۰۰۰ تقاضای روزانه برای خرید مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک در ساعات پیک ترافیک وجود داشته باشد. لذا معتقدیم رقم ۴۰ هزار تومان موجود فعلی بازدارنده است منتهی نگرانی که در وزارت کشور پلیس و استانداری وجود داشت این بود که اگر مطالعات ما درست نبوده باشد و ترافیک در این محدوده کنترل نشود، چه تبعاتی در بر خواهد داشت که من ضمن توضیح طرح از آن دفاع کردم.

 

پورسیدآقایی با تأکید بر این‌که اصل طرح سر جای خود باقی است، افزود: ما به‌طور روزانه بیش از ۱۰۰ هزار متقاضی ورود نخواهیم داشت و قطعاً با قیمت‌هایی که به تصویب اعضای شورا خواهد رسید از این سقف تجاوز نخواهیم کرد.