سخنگوی وزارت بهداشت خط قرمز این وزارتخانه را مشخص کرد.

خط قرمز وزارت بهداشت مشخص شد سخنگوی وزارت بهداشت خط قرمز این وزارتخانه را مشخص کرد. به گزارش فارس، ایرج‌حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان پس از انقلاب اسلامی و نیز دستاوردهای اجرای طرح تحول سلامت را تشریح کرد. وی با تأکید بر این […]

خط قرمز وزارت بهداشت مشخص شد

سخنگوی وزارت بهداشت خط قرمز این وزارتخانه را مشخص کرد.

به گزارش فارس، ایرج‌حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان پس از انقلاب اسلامی و نیز دستاوردهای اجرای طرح تحول سلامت را تشریح کرد.

وی با تأکید بر این که ارجاع بیمار یا همراه بیمار به خارج از بیمارستان دولتی برای تهیه دارو، خط قرمز ماست، تصریح‌کرد: اگر در بیمارستان دولتی بیمار بستری برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به بیرون ارجاع داده شود، بدون هیچ تشریفاتی مسؤول مربوطه باید استعفا دهد یا برکنار می‌شود و اگر ارجاعی صورت گرفته باشد، عذرخواهی می‌کنم.

وی تصریح‌کرد: ما مکلف هستیم که بیمارانی که استطاعت مالی ندارند را بیمه کنیم و پرداختی بیماران در بخش دولتی در چارچوب طرح تحول سلامت جزو خطوط قرمز ماست. همچنین اگر تخلفی در حوزه قصور پزشکی دیده شود پرونده بررسی می‌شود و در صورت نیاز برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که امید به زندگی در سال‌های قبل از انقلاب ۵۴ سال بوده و حتی در دهه ۴۰ شمسی بین ۴۵ تا ۵۰ سال بوده است، گفت: در دهه ۵۰ سالانه ۱۰ هزار مرگ براساس کزاز نوزادی در کشور رخ می‌داد و سالانه ۳۰ هزار کودک به دلیل اسهال فوت می‌کردند.

حریرچی تصریح‌کرد: خوشبختانه در ۴ دهه اخیر اقدامات بسیار بزرگی در توسعه زیرساخت‌ها صورت گرفته است.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان این که درکشورهای آسیایی، ژاپن و کره‌جنوبی بالا‌ترین امید به زندگی را دارند، گفت: کشورهای اسکاندیناوی هم امید به زندگی مناسبی دارند و در حال حاضر در امید به زندگی، ایران، از رتبه ۱۱۰ با ۴۰ رتبه بهبود، به رتبه ۶۳ در دنیا رسیده است.