۱۴ بهمن‌ماه زنگ انقلاب در همه مدارس به صدا در می‌آید

۱۴ بهمن‌ماه زنگ انقلاب در همه مدارس به صدا در می‌آید گروه اجتماعی- معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشستی خبری، برنامه‌های کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان دهه فجر را تشریح کرد. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، علیرضا‌کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جزییات برنامه‌های دهه فجر، گفت: […]

۱۴ بهمن‌ماه زنگ انقلاب در همه مدارس به صدا در می‌آید

گروه اجتماعی- معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشستی خبری، برنامه‌های کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان دهه فجر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، علیرضا‌کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جزییات برنامه‌های دهه فجر، گفت: زنگ انقلاب ۱۴ بهمن در مدارس کشور نواخته می‌شود.

وی ادامه‌داد: دهه فجر امسال دارای دو وجه متمایز نسبت به سال‌های گذشته است، اول همزمان شدن با دهه اول فاطمیه و دوم ناظر به پیروزی‌های غرورآفرین کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی است و حوادثی که دشمنان به دلیل همین پیروزی‌‌ها در داخل کشور رقم زدند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن متذکرشد: امسال این راهپیمایی از سال‌های دیگر متمایز است و با حضور باشکوه دانش‌آموزان، ماندگاری بیش‌تری خواهد داشت، ضمن این‌که حضور تشکل‌های دانش‌آموزی به صورت منسجم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و اقداماتی در جهت پرمحتوا کردن مراسم از جمله برنامه‌های دیگر راهپیمایی ۲۲ بهمن است.

کاظمی یادآورشد: امسال آموزش و پرورش تمام برنامه‌های دهه فجر را در قالب کتاب و شامل برنامه‌های مختلف تدوین کرده و به مدارس ارسال کرده است که این کار برای نخستین بار انجام می‌شود.

وی افزود: برای تمام کمیته‌های فرهنگی و دانش‌آموزان در سطح کشور شرح وظایف را ارایه داده‌ایم و بسته‌های مختلفی را در بخش‌های مختلف تعریف کرده‌ایم که این برنامه‌ها با در نظر گرفتن دهه اول فاطمیه و شرایط منطقه‌ای اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره) و شهدا و غبارروبی مزار شهدا، فضاسازی متناسب با ایام دهه فجر مدارس برای ایجاد روحیه نشاط و امید در دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات در حوزه کتابخوانی، روزنامه‌نگاری، نقاشی، سرود، قرآن و مسابقات ورزشی را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در ایام دهه فجر عنوان کرد.

 

کاظمی برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد هویت دینی و ملی، توزیع و برافراشته شدن آن در برنامه‌های مختلف دانش‌آموزان را از جمله برنامه‌های دیگر آموزش و پرورش برشمرد و خاطرنشان‌کرد: برگزاری صبحگاه مشترک تشکل‌های دانش‌آموزی و اجرای سرودهای مرتبط با این ایام در مدارس از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.