صادرات در کشور به یک معضل تبدیل شده است

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران صادرات در کشور به یک معضل تبدیل شده است عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران گفت: در چارچوب طرح ملی تکاپو با هدف حمایت از پروژه‌های ارزش‌آفرین تاکنون ۴ هزار و ۴۵ طرح در حوزه‌های مختلف اقتصادی در استان فارس جمع‌آوری شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری […]

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران

صادرات در کشور به یک معضل تبدیل شده است

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران گفت: در چارچوب طرح ملی تکاپو با هدف حمایت از پروژه‌های ارزش‌آفرین تاکنون ۴ هزار و ۴۵ طرح در حوزه‌های مختلف اقتصادی در استان فارس جمع‌آوری شده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، یلداراهدار با اشاره به طرح ملی توسعه کسب و کار پایدار تکاپو گفت: این طرح در دولت یازدهم با هدف توسعه اشتغال پایدار آغاز شد و در این طرح به دنبال شناسایی فرصت‌های هر منطقه و رشد بنگاه‌های اقتصادی آن مناطق با بهره‌گیری از سازمان‌های توسعه‌ای مانند انجمن‌ها هستیم.

وی افزود: برای طرح ملی تکاپو در استان فارس ۳۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که هنوز اختصاص نیافته است.

راهدار اظهارکرد: در این طرح در چند رسته شغلی از جمله گردشگری و به ویژه روستاهای هدف گردشگری، توسعه محصولات موردنیاز گردشگری توسط بخش کشاورزی‌ و صنعت، ساماندهی کارگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، فناوری اطلاعات و فعالسازی مراکز ICT روستایی، بخش خدمات فنی مهندسی، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و گیاهان دارویی، طرح‌ها مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرد.

معاون اتاق شیراز با بیان این‌که در حال حاضر سهم اشتغال استان در بخش صنعت ۳۰ درصد، خدمات ۵۰ درصد و کشاورزی ۲۰ درصد است، اضافه‌کرد: بخش‌های صنعت و کشاورزی جوابگوی اشتغال استان نیست و باید تلاش شود بخش خدمات به ویژه در حوزه گردشگری در استان رشد و توسعه داشته باشد.

راهدار ادامه‌داد: به‌رغم وجود فرصت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری در کشور و جهان، یکی از ضعیف‌ترین‌‌‌ها در این بخش هستیم که نیاز است در این زمینه اقدامات شایسته‌تری انجام شود.

وی عنوان‌کرد: همچنین استان فارس علی‌رغم برخورداری از منابع زیر و روزمینی، یکی از استان‌های ثروتمند است که متأسفانه پول‌های موجود در استان به صورت انباشت سرمایه در بانک‌ها است و این یک آفت برای حوزه اشتغال فارس است.

رییس کانون زنان کارآفرین و بازرگان استان فارس افزود: در حال حاضر فقر یکی از مشکلات اصلی کشور است که این موضوع با یارانه از بین نمی‌رود، بلکه راه ریشه‌کن کردن فقر، ایجاد اشتغال و درآمد در بین آحاد جامعه است.

راهدار بیان‌کرد: سریع‌‌‌ترین راه ایجاد اشتغال در کشور و استان، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است که برای تحقق این مهم نیازمند بهبود شاخص‌های اقتصادی از جمله بهبود فضای اداری، فضای کسب‌ و کار و امنیت سرمایه‌گذاری در کشور هستیم.

وی با بیان این‌که بهبود فضای کسب‌ و کار با حرکت هماهنگ ۳ قوه و علما در کشور ارتباط مستقیم دارد، گفت: برای بهبود فضای کسب ‌و کار، کشور ما تحت‌الشعاع قوانین بانک و قوانین مدنی است که با ایجاد حرکت واحد در کشور می‌توان سرمایه خارجی را جذب و مانع فرار سرمایه‌های داخلی شد.

 

راهدار اظهارکرد: متأسفانه امروز صادرات در کشور ما به یک معضل تبدیل شده است زیرا محصولات تولیدی ما توان حضور پایدار در بازارهای جهانی و رقابت با کالاهای خارجی را ندارند.