مناقصه ساخت کانال کشتیرانی دریای سیاه به مرمره ترکیه قصد دارد یک کانال کشتیرانی ۴۵ کیلومتری احداث کند که دریای سیاه را به دریای مرمره متصل خواهد کرد. ترکیه قصد دارد با ساخت کانال کشتیرانی جدیدی در استانبول اندکی از ترافیک کشتیها در تنگه بسفر بکاهد. به گزارش مارینتایمز، ترکیه قصد دارد مناقصه ساخت کانال […]
مناقصه ساخت کانال کشتیرانی دریای سیاه به مرمره
ترکیه قصد دارد یک کانال کشتیرانی ۴۵ کیلومتری احداث کند که دریای سیاه را به دریای مرمره متصل خواهد کرد.
ترکیه قصد دارد با ساخت کانال کشتیرانی جدیدی در استانبول اندکی از ترافیک کشتیها در تنگه بسفر بکاهد.
به گزارش مارینتایمز، ترکیه قصد دارد مناقصه ساخت کانال جدید کشتیرانی را نهایی کند و عملیات لایروبی از کانال استانبول را در سال ۲۰۱۸ آغاز کند.
این کانال ۴۵ کیلومتری قرار است دریای سیاه را به دریای مرمره متصل کند. این کانال ۲۵ متر عمق و بین ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ متر عرض خواهد داشت.
همچنین، براساس این برنامه قرار است از سواحل این کانال برای ایجاد هاب لجستیکی برای ارایه خدمات به کشتیها در دریای سیاه استفاده شود.
به گفته مقامات ترکیه مطالعات برای ارزیابی مخاطرات وقوع زلزله در این کانال آبی انجام شده و نیز مطالعاتی بر روی اثر باد، و موجهای دریایی سیاه و دریای مرمره در ورودی کانال انجام شده است. فعالیتهای مطالعاتی برای ساخت این آبراهه همچنان ادامه دارد.
تأمین مالی این پروژه از طریق مشارکت بخش دولتی و خصوصی انجام میشود و گرانترین پروژه زیرساختی خواهد بود که تا کنون در ترکیه اجرا شده است. وزیر حمل و نقل ترکیه هزینه دقیق انجام این پروژه را بیان نکرده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.