طراحی علیه رزمایش‌های دریایی ایران غلط اضافی است

    رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و نومعلمان سراسر کشور ضمن تجلیل از تلاش‌ها و زحمات جامعه معلمی، «تربیت نسل آینده‌ای با هویت مستقل، عزتمند، دینی و دارای شاخص‌های ممتاز و جریان‌ساز» را وظیفه اصلی و بسیار خطیر آموزش و پرورش و معلمان دانستند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل […]

    رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و نومعلمان سراسر کشور ضمن تجلیل از تلاش‌ها و زحمات جامعه معلمی، «تربیت نسل آینده‌ای با هویت مستقل، عزتمند، دینی و دارای شاخص‌های ممتاز و جریان‌ساز» را وظیفه اصلی و بسیار خطیر آموزش و پرورش و معلمان دانستند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان تأکید کردند: اگر جامعه‌ای با چنین ویژگی‌هایی شکل بگیرد، قطعاً اقتصاد مقاومتی و بدون نفت، برخورداری از فرهنگ مستقل، اصلاح الگوی مصرف و روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌ها معنا پیدا خواهد کرد.

حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای کار معلمی را کاری دشوار توصیف کردند و گفتند: کار مخلصانه و برای خدا، ماندگار و موجب نجات است و زمینه کار مخلصانه در شغل معلمی، کاملاً وجود دارد.

ایشان حرکت و آثار شهید آیت‌ا… مطهری را نمونه درخشانی از کار مخلصانه و با برکت برشمردند و افزودند: نتیجه اخلاص آن عالم زمان‌شناس و نیازشناس، ماندگاریِ آثار برجسته‌ اوست، به‌گونه‌ای که ده‌ها سال پس از شهادتش، همچنان اهل فکر از آثار آن بزرگوار، بهترین بهره‌ها را می‌جویند.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی سپس به طرح بحث اصلی خود پرداختند و گفتند: موضوع اساسی این است که آموزش و پرورش نسل آینده را با چه ویژگی‌هایی می‌خواهد تربیت کند و کشور برای ادامه مسیر خود به چگونه نسلی نیاز دارد؟

حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای قبل از بیان ویژگی‌های مورد نیاز برای تربیت نسل آینده به یک نکته اشاره کردند و افزودند: ما برای تربیت نسل آینده در یک فضا و میدان خالی از رقیب قرار نداریم، بلکه با حریفی به نام «نظام سلطه بین‌المللی» مواجه هستیم.

ایشان خاطرنشان کردند: ممکن است برخی تعجب کنند که چه ارتباطی میان آموزش و پرورش و «نظام سلطه بین‌المللی» وجود دارد، در حالی که واقعیت این است که نظام سلطه برای نسل جوانِ ملت‌ها به‌ویژه ملتِ ایران برنامه دارد.

حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای با اشاره به قدمت این برنامه فرهنگی استعمار، گفتند: متفکران غربی بار‌ها گفته‌اند که به جای کشورگشایی‌های استعماریِ قرن نوزدهم، بهترین و کم هزینه‌‌ترین روش، تزریق فکر و فرهنگ خود به نسل جوان کشور‌ها و تربیت زبدگان و نخبگانی است که همچون سربازان نظام سلطه عمل خواهند کرد.

ایشان با تأکید بر این‌که کشورهای دیگر برای مقابله با ترویج زبان و فرهنگ بیگانه برنامه دارند، گفتند: متأسفانه در کشور ما برای مقابله با این موضوع برنامه خاصی وجود ندارد و میدان را برای گسترش فرهنگ بیگانه باز گذاشته‌ایم.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی با اشاره به ایجاد انواع موانع و سختی‌ها برای ترویج زبان فارسی در برخی از کشورهای غربی، افزودند: در شرایطی که آن‌ها اجازه ترویج زبان فارسی را نمی‌دهند، ما زبان و فرهنگ آن‌ها را ترویج می‌کنیم، آیا این کار واقعاً عقلانی است؟

حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای خاطرنشان کردند: این سخنان به معنای تعطیل کردن آموزش زبان انگلیسی در مدارس نیست، بلکه بحث اصلی این است که بدانیم با چه حریفی مواجه هستیم و طرف مقابل چه برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای تأثیرگذاری بر نسل آینده کشور دارد.

ایشان با اشاره به مشکلات موجود در کشور در خصوص الگوی مصرف، چند نمونه را بیان کردند و افزودند: مصرف کالاهای خارجی و قاچاق ده‌ها و صد‌ها میلیاردی کالاهای لوکس، نمونه‌هایی از الگوی مصرف غلط در کشور است که باید اصلاح شوند و یکی از زیرساخت‌های اصلی برای اصلاح آن‌ها، فرهنگ‌سازی در نسل جوان است.

رهبر انقلاب اسلامی، «تحمل مخالف» را یکی دیگر از شاخص‌های برجسته برای نسل آینده برشمردند و گفتند: تحمل مخالف در جامعه نهادینه نشده است زیرا تا فردی مختصر طعنه‌ای می‌زند، با مشت به سینه او کوبیده می‌شود؛ این، یعنی عدم تحمل مخالف.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی صدا و سیما را یکی از دستگاه‌های دارای مسؤولیت در خصوص نهادینه کردن شاخص‌های ممتاز در نسل آینده و فرهنگ‌سازی در این زمینه دانستند و با انتقاد از عملکرد رسانه ملی گفتند: سال گذشته هم درباره لزوم برنامه‌ریزی دقیق و صحیح صدا و سیما برای نسل جوان مطالبی بیان شد اما متأسفانه عمل نشده است.

ایشان افزودند: صدا و سیما باید با استفاده از افراد صاحب اندیشه و متخصص، یک سرفصل کاری ویژه برای آموزش و پرورش داشته باشد.

حضرت آیت ا… خامنه‌ای با اشاره به نامه یکی از دانش‌آموزانی که هفته پیش با ایشان دیدار داشتند و گلایه وی از نبود برنامه‌های مناسب و تأثیرگذار برای جوانان دبیرستانی در صدا و سیما گفتند: باید در رسانه ملی با شیوه‌های هنرمندانه و کارشناسانه، برنامه‌هایی برای اقناع فکری، روحی، دینی و علمی جوانان تهیه شود و برنامه‌های کنونی در برخی شبکه‌ها به هیچ وجه با نیاز‌ها در این زمینه همخوانی ندارند.

ایشان با اشاره به طرحی که در کنگره آمریکا علیه رزمایش‌های دریایی ایران در جریان است، افزودند: امروز دشمنان حرف‌هایی می‌زنند که بزرگ‌تر از دهانشان است و مثلاً طراحی می‌کنند که «ایران در خلیج‌فارس نباید رزمایش نظامی داشته باشد»؛ درحالی که این سخنان، غلط اضافی است.

حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای همه این زیاده‌خواهی‌ها را از سوی ملت بزرگ و بیدار ایران قابل پاسخگویی دانستند و خاطرنشان کردند: خلیج‌فارس، خانه و محل حضور ملت ایران، و ساحل خلیج‌فارس و سواحل زیادی از دریای عمان متعلق به این ملت قدرتمند است، بنابراین ما باید در این منطقه حضور، رزمایش و اظهار قدرت داشته باشیم، و این آمریکایی‌‌ها هستند که باید بگویند چرا از آن سوی دنیا به اینجا آمده و رزمایش به‌راه می‌اندازند؟

 

رهبرمعظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: اینگونه باید با قدرتهای زیاده‌خواه مواجه شد و برخورد کرد.