الزام به انتقال مالکیت و فعالسازی گوشی‌های اپل!

از ۱۴ بهمن و پس از اطمینان از رجیستری الزام به انتقال مالکیت و فعالسازی گوشی‌های اپل! طبق اعلام سامانه طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه، طی کردن فرایند انتقال مالکیت برای همه گوشی‌های مدل اپل چه نو و چه کارکرده از روز شنبه الزامی می‌شود، بنابراین خریداران قبل از خرید نخست از رجیستر بودن گوشی […]

از ۱۴ بهمن و پس از اطمینان از رجیستری

الزام به انتقال مالکیت و فعالسازی گوشی‌های اپل!

طبق اعلام سامانه طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه، طی کردن فرایند انتقال مالکیت برای همه گوشی‌های مدل اپل چه نو و چه کارکرده از روز شنبه الزامی می‌شود، بنابراین خریداران قبل از خرید نخست از رجیستر بودن گوشی اطمینان حاصل کرده و سپس فرایند انتقال مالکیت را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام سامانه اطلاع‌رسانی طرح رجیستری، فرایندهای فعالسازی و انتقال مالکیت از روز شنبه ۱۴ بهمن، برای همه تلفن‌های همراه با نشان تجاری اپل اعم از نو و کارکرده الزامی خواهد بود.

بنابراین افرادی که قصد خرید و فروش تلفن همراه با نشان تجاری اپل را دارند، باید نسبت به انجام این فرایند‌ها اقدام کنند.

در همین رابطه حمیدرضا دهقانی‌نیا، مدیرکل فناوری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سوم بهمن ماه در یک نشست خبری گفت که طرح رجیستری هفته آینده فرایند انتقال مالکیت را در بر می‌گیرد و مشمول همه تجهیزات تلفن همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: بدین ترتیب گوشی‌های دست دوم هم مشمول طرح شده و خریداران این نوع گوشی‌ها نیز باید گوشی را پیش از خرید به تنظیمات کارخانه برگردانده و رجیستری کنند.

این مقام مسؤول همچنین خاطرنشان کرد که خریداران گوشی‌های دست دوم باید فرایند انتقال مالکیت را در سامانه طرح رجیستری به‌طور کامل انجام دهند.

دهقانی‌نیا گفت: لازم است فروشنده گوشی دست دوم ابتدا با مراجعه به سامانه طرح رجیستری و ارسال پیامک به سرشماره #۷۷۷۷* و انتخاب گزینه انتقال مالکیت، مالکیت خود از گوشی را سلب کند و خریدار گوشی دست دوم نیز ضمن برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه، مراحل انتقال مالکیت و سپس فعالسازی را در این سامانه به‌طورکامل انجام دهند تا گوشی آنها با مشکل مواجه نشود.

وی با تأکید بر این‌که ورود گوشی‌های کارکرده و به روز شده به کشور ممنوع است، افزود: کسانی که نسبت به واردات چنین گوشی‌هایی اقدام کنند، پروانه فعالیت آنان سلب خواهد شد.

 

شهروندان مطلع باشند که مسؤولیت هرگونه عواقب ناشی از انجام ندادن این فرایندها، برعهده فرد خریدار تلفن همراه خواهد بود.