منطقه آزاد تجاری چابهار ضامن توسعه صادرات به CIS

منطقه آزاد تجاری چابهار ضامن توسعه صادرات به CIS رییس میز بازار کشورهای همسایه دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران، چابهار را یکی از مهم‌ترین فاکتورهای توسعه تجارت با کشورهای همسایه دانست و گفت: باید مشکلات ترانزیتی این منطقه آزاد مرتفع شود تا راه جدید ترانزیتی به افغانستان و کشورهای CIS بسته نشود. […]

منطقه آزاد تجاری چابهار ضامن توسعه صادرات به CIS

رییس میز بازار کشورهای همسایه دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران، چابهار را یکی از مهم‌ترین فاکتورهای توسعه تجارت با کشورهای همسایه دانست و گفت: باید مشکلات ترانزیتی این منطقه آزاد مرتفع شود تا راه جدید ترانزیتی به افغانستان و کشورهای CIS بسته نشود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدمهدی جوانمرد قصاب، گفت: برای توسعه روابط تجاری با افغانستان نیازمند رفع مشکلات خطوط ترانزیتی هستیم.

وی ادامه‌داد: اگرچه هدف اصلی ما توسعه منطقه آزاد چابهار است اما برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی مشکلاتی داریم که باید رفع شود تا شاهد توسعه صادرات و تعامل تجاری بیش‌تر با این کشور باشیم.

جوانمرد قصاب با اشاره به این که نحوه مدیریت مسؤولان محلی می‌تواند راه‌گشای مشکلات این منطقه باشد، اذعان‌کرد: طی جلساتی که با مسؤولان محلی داشته‌ایم و همچنین پیگیری تیمی از وزارت راه‌ و شهرسازی، گمرک، سازمان توسعه تجارت و منطقه آزاد چابهار امیدواریم مشکلات موجود رفع شود تا انگیزه‌های بیش‌تری برای کشورهای همسایه از جمله افغانستان در راستای سرمایه‌گذاری در این منطقه را شاهد باشیم.

به اعتقاد رییس میز بازار کشورهای همسایه دفتر آسیا و اقیانوسیه، اگر برنامه‌ریزی بلندمدتی نداشته باشیم در بحث ترانزیتی با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد و با اتمام محموله اهدایی هند به افغانستان، مسیر ترانزیتی نیز دوباره کم رنگ خواهد شد.

 

وی در پایان افزود: هدف ما با کشور افغانستان توسعه روابط تجاری است نه فقط توسعه روابط ترانزیتی.