عنادی با خبرنگاران ندارم

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران عنادی با خبرنگاران ندارم معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، طرح ترافیک جدید پایتخت را گام جدیدی در نظام مدیریت کشور دانست. محسن‌پورسیدآقایی با حضور در ایسنا گفت: خوشحالم که طرح ترافیکی جدید تصویب شد؛ چراکه این طرح برای من نشانه‌های امید و سازندگی بود که با همه دشواری‌ها […]

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران

عنادی با خبرنگاران ندارم

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، طرح ترافیک جدید پایتخت را گام جدیدی در نظام مدیریت کشور دانست.

محسن‌پورسیدآقایی با حضور در ایسنا گفت: خوشحالم که طرح ترافیکی جدید تصویب شد؛ چراکه این طرح برای من نشانه‌های امید و سازندگی بود که با همه دشواری‌ها و قدم سختی که باید برداشته می‌شد، تصویب شد و باید بگویم وقتی این طرح را شروع کردم، برایم یک سؤال و نشانه بود؛ چرا که آیا واقعاً می‌توان طرحی را جلو برد در حالی که همه مسؤولان ذی‌نفع بودند؟ چراکه خیلی‌‌‌ها باید از منافعشان می‌گذشتند تا این طرح جلو برود.

وی با بیان این‌که همه سازمان‌هایی که باید نظر مثبت‌شان برای اجرای این طرح جلب می‌شد، اعم از اعضای شورای شهر، شهرداری، شورای ترافیک و… ذی‌نفع بودند، اما باید به این وفاق می‌رسیدند که از آنچه که خودشان ذی‌نفع هستند، عبور کنند، افزود: این نشانه‌ای بود که در جمهوری اسلامی سطح بلوغ مسؤولین به حدی رسیده است که مسؤولان اختصاصات و بافته جداگانه بودن را ر‌‌ها کردند و این نکته مثبتی است. این در حالی است که شهردار و تیم شهرداری هم پذیرفت که ابزار قدرت خود یعنی «آرم طرح ترافیک» را ر‌‌ها کند؛ چراکه سال‌های زیادی شهرداری با این ابزار شروع به معامله و بیزینس با همه کرده بود و باید اعلام کنم ۴۴۱ نهاد، وزارتخانه و… از شهرداری وقت سهمیه خاص می‌گرفتند! و این درحالی است که اگر این نهاد‌‌ها را بشمارید هم نمی‌توان تصور کرد که شهرداری با این نهادها، وزارتخانه‌ها و… سر و کار داشته است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که در این طرح با برچیده شدن سهمیه‌ها، جامعه از طبقه‌طبقه شدن ر‌‌ها می‌شود، افزود: هم مسؤولان کشور، هم نمایندگان مجلس، اعضای شورا و… بر حذف اختصاصی‌سازی تأکید داشتند و آماده هستند به شرط برقراری عدالت آنها هم از این شرایط ر‌‌ها شوند.

وی افزود: همه از تبعیض بیش‌تر از سخت بودن اجرای طرح ناراحت هستند و یکی از دلایلی که من مخالف آن بودم که خبرنگاران – علی‌رغم این‌که می‌دانم شغل سختی دارند-، جزو دریافت‌کنندگان تسهیلات قرار گیرند، به این علت بود که ممکن است اعتمادی را که در این مدت کسب کردیم، از بین ببرد و اگر شروع کنیم یک قشر خاص را از پرداخت عوارض محروم کنیم، مابقی اصناف و اقشار هم پشت بند آن شروع می‌کردند که به صورت خاص آنها را هم ببینیم که این شاکله کار را از دست خارج می‌کرد.

 

وی با بیان این‌که جامعه رسانه‌ای کشور بپذیرند که مخالفت من از عدم رایگان شدن عوارض برای خبرنگاران، این نیست که با این افراد عناد دارم، بلکه واقعیتش این است که رسانه‌ها در طول سال‌های مختلف به من کمک کردند، گفت: حالا در این میان برخی رسانه‌های بی‌انصاف اعلام کرده‌اند که من بعد از حادثه سمنان از خبرنگار‌‌ها کینه دارم. باید بگویم بعد از آن حادثه انصافاً بیش‌ترین موج حمایت از طرف رسانه‌ها بود و رسانه‌ها بدون آن‌که من کاری کرده باشم، استعفای من را تبدیل به حرکت مثبت کردند و این حرف که بعد از حادثه سمنان با فشار رسانه‌ها عوض شدم و حالا از رسانه‌ها ناراحت هستم به دور از انصاف است؛ اما قبول کنید اگر ما وارد ارایه سهمیه‌های خاص می‌شدیم، موضوع متفاوت از این چیزی که تصویب شده، می‌شد.