۹۵ درصد بازار فرآورده‌های گوشتی در اختیار تولید داخلی

۹۵ درصد بازار فرآورده‌های گوشتی در اختیار تولید داخلی دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده‌های گوشتی کشور گفت: ۹۵ درصد از بازار فرآورده‌های گوشتی کشور در اختیار تولیدات داخلی است و فقط ۵ درصد از طریق واردات آن هم از بازارچه‌های مرزی تأمین می‌شود. مجیدافلاکی در گفت وگو با خبرگزاری صداوسیما اظهارکرد: سالانه حدود ۵۰۰ هزار […]

۹۵ درصد بازار فرآورده‌های گوشتی در اختیار تولید داخلی

دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده‌های گوشتی کشور گفت: ۹۵ درصد از بازار فرآورده‌های گوشتی کشور در اختیار تولیدات داخلی است و فقط ۵ درصد از طریق واردات آن هم از بازارچه‌های مرزی تأمین می‌شود.

مجیدافلاکی در گفت وگو با خبرگزاری صداوسیما اظهارکرد: سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن فرآورده گوشتی با تنوع بیش از ۸۰ نوع محصول در کارخانه‌های داخلی تولید می‌شود که در مقایسه با تولیدات اروپایی نیز کیفیت بسیار بالایی دارند.

وی ادامه‌داد: تا یک دهه پیش، ‌تولید فرآورده‌های گوشتی کشور فقط به سوسیس و کالباس خلاصه شده بود اما هم‌اکنون انواع فرآورده‌های جدید و مدرن‌تر مانند ناگت‌های گوشت قرمز و ناگت‌های گوشت سفید نیز در کشور براساس استاندارد اجباری سازمان ملی استاندارد با کد ۲۳۰۳ و با دستورالعمل‌های پیوست جداول این کد استانداردی تولید می‌شود.

افلاکی با بیان این‌که تا سال ۹۴ تولیدات ما فقط برای تأمین تقاضاهای داخلی بود، گفت: از این سال صادرات فرآورده‌های گوشتی در دستور کار ما قرار گرفت و اگرچه در ابتدای راه صادرات هستیم سال گذشته حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تن انواع فرآورده‌های گوشتی به کشورهای خاورمیانه و همسایه صادر کردیم.

 

دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده‌های گوشتی کشور همچنین گفت: برنامه ما برای افق ۱۴۰۰ صادرات ۲۰ هزار تن انواع فرآورده‌های گوشتی در سال است که علاوه بر ارزآوری می‌توانند در ایجاد اشتغال و رونق این صنعت نیز مؤثر باشد.