جدال سبزآبی در اصفهان

مهم‌ترین بازی هفته بیست و دوم لیگ برتر در فولادشهر جدال سبزآبی در اصفهان مهم‌ترین بازی هفته بیست و دوم را امروز دو تیم ذوب‌آهن برابر استقلال برگزار می‌کنند و نتیجه این دیدار در جایگاه آخر فصل دو تیم تأثیر خواهد داشت. به گزارش سایت نود، دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر امروز با […]

مهم‌ترین بازی هفته بیست و دوم لیگ برتر در فولادشهر

جدال سبزآبی در اصفهان

مهم‌ترین بازی هفته بیست و دوم را امروز دو تیم ذوب‌آهن برابر استقلال برگزار می‌کنند و نتیجه این دیدار در جایگاه آخر فصل دو تیم تأثیر خواهد داشت.

به گزارش سایت نود، دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر امروز با دیدار حساس ذوب‌آهن- استقلال به پایان می‌رسد.

دیداری که هم از نظر جدول حایز اهمیت است و هم این‌که حواشی خاص خودش را دارد.

استقلال و ذوب‌آهن هر دو از تیم‌های بالانشین‌ هستند و برای نایب قهرمانی در تلاشند. با توجه به فاصله ۱۶ امتیازی پرسپولیس با ذوب‌آهن و ۱۹ امتیازی پرسپولیس با استقلال، دو تیم ذوب‌آهن و استقلال می‌دانند که شانسی برای قهرمانی ندارند، نایب قهرمانی اما کاملاً در دسترس است.

نتیجه این بازی در رتبه آخر فصل دو تیم نقش ویژه‌ای خواهد داشت. استقلال اگر بازی را ببرد یک جهش خیره‌کننده در جدول خواهد داشت و خود را در رده سوم جدول بالا می‌کشد. ذوب‌آهن با یک برد خانگی تقریباً مطمئن می‌شود که به این زودی از زده سوم پایین تر نخواهد رفت و باید با فولاد سر دومی بجنگد.

بازی‌های سخت استقلال با تیم‌های همسایه‌اش در جدول از هفته قبل آغاز شد. این تیم در گام اول پارس‌جنوبی را برد و حالا مهمان ذوب‌آهن است؛ یکی از سخت‌‌ترین دیدارهایش.

ذوب‌آهن بهترین تیم دور برگشت است که در ۶ بازی خود در نیم فصل دوم صاحب ۵ برد و یک تساوی شده است. استقلال هم در دور برگشت نتایج خوبی گرفته و همه منتظر یک دیدار با کیفیت‌ هستند.

دو تیم فصل را خوب شروع نکردند، اگر استقلال و ذوب‌آهن فصل را بهتر شروع می‌کردند الان رقیبی جدی برای پرسپولیس بودند و اجازه نمی‌دادند کورس قهرمانی در این فصل یک نفره باشد.

ملاقات با ژنرال

یکی از جذابیت‌های بازی امروز رویارویی استقلال با سرمربی پیشینش امیرقلعه‌نویی است. قلعه‌نویی تاکنون در مجموع ۱۴ بار در لیگ برتر مقابل استقلال قرار گرفته است که حاصل آن ۷ پیروزی و ۴ شکست بوده است و ۳ بازی هم به تساوی انجامیده‌ است. قلعه‌نویی البته سابقه باخت به استقلال در جام حذفی را دارد. او که ۳ بار استقلال را به قهرمانی لیگ رسانده، پیش از این موفق شده با تیم‌های استقلال اهواز، مس کرمان، سپاهان و تراکتورسازی، استقلال را در لیگ شکست دهد.

قلعه‌نویی در ۴ مصاف آخرش با استقلال نباخته و ۳ برد آورده است. قلعه‌نویی اگر بازی امروز را ببرد مطمئن خواهد شد ذوب‌آهن این فصل هم سهمیه آسیا را خواهد گرفت. ذوب‌آهن در ۷ بازی اخیر ۱۹ امتیاز جمع کرده و در شرایطی عالی قرار دارد.

این تیم چند روز پیش با شکست حریف هندی‌اش حضورش در لیگ قهرمانان آسیا رسمی کرد. استقلال هم دیگر نماینده ایران در آسیاست. این تیم با حضور در فینال جام حذفی شانس زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ از جام حذفی دارد. استقلال می‌تواند در لیگ هم با دوم یا سومی به‌کار خود پایان دهد. آبی‌ها فعلاً ششم‌ هستند.

استقلال ۱۱ بازی است که نباخته است. این تیم البته در بازیهای خارج از خانه چندان درخشان نبوده و در ۴ بازی از ۵ بازی اخیری که مهمان بوده صفر-صفر کرده است.

وینفردشفر برای بازی یک محروم دارد، مصدومان این تیم احتمالاً به بازی می‌رسند و دیگر غایب حتمی این تیم مهدی‌قائدی است.

باید دید شفر پس از عبور از نیمه نهایی جام حذفی باز هم از مهدی‌رحمتی استفاده می‌کند یا سیدحسین‌حسینی به ترکیب آبی‌ها برمی‌گردد.

در جمع ذوبی‌ها چند استقلالی قدمی در کنار قلعه‌نویی دیده می‌شوند، بازیکنانی مثل بختیاررحمانی و میلادفخرالدینی.

آمار

این بازی سی و سومین ملاقات دو تیم است. استقلال در ۳۲ بازی قبلی صاحب ۱۱ برد، ۱۲ تساوی و ۱۰ باخت شده است.

قلعه‌نویی – رحمتی؛ دوئلی در کار نیست

همچنین همچون بازی رفت این بار هم خبری از حضور کاپیتان اول استقلال در ترکیب اصلی برای تقابل با امیر قلعه نویی نیست.

به گزارش «ورزش سه»، بعد از ۳ هفته حضور در ترکیب اصلی و حراست از دروازه استقلال در لیگ برتر و نیمه نهایی جام حذفی در جدال دشوار با صنعت نفت در آبادان وینفردشفر رسماً اعلام کرد، مهدی‌رحمتی باز نیمکت‌نشین خواهد شد تا سیدحسین‌حسینی بار دیگر مرد اول استقلال در لیگ برتر لقب بگیرد.

تصمیمی که پیرمرد آلمانی مدعی شد به صراحت پیرامون آن با دو دروازه بان خود صحبت کرده و آنها را در جریان قرارداده است. اما نیمکت نشینی رحمتی و بازگشت سیدحسین‌حسینی به ترکیب اصلی آن هم در آستانه جدال با ذوب آهن در هفته بیست و دوم از این حیث می‌تواند جالب توجه باشد که مانع رویارویی دوباره کاپیتان اول استقلال با امیرقلعه‌نویی خواهد شد، اتفاقی که در بازی رفت به شکل و شمایل دیگری رقم خورد تا دوئل قلعه‌نویی – رحمتی رخ ندهد.

دروازه‌بان استقلال که در تمام سال‌های گذشته تقابل‌های انتقامی و حیثیتی با مربی سابق خود بعد از اتفاقات حاشیه‌ای داشته است، در بازی رفت بنا به تصمیم علیرضا‌منصوریان سرمربی وقت استقلال از تیم کنار گذاشته شد تا سیدحسین در اولین بازی‌های فصل مقابل ذوب‌آهن قلعه‌نویی قرار بگیرد و حالا با گذشت نیم فصل وینفردشفر با بازی دادن چرخشی به گلرهای آماده خود مانع رویارویی رحمتی با قلعه‌نویی آن هم در نصف جهان شد.

از سوی دیگر بازگشت سیدحسین‌حسینی به ترکیب آن هم بعد از زدن رکورد گل نخوردن در تاریخ فوتبال ایران می‌تواند بر جذابیت‌های این مصاف اضافه کند آن هم مقابل کسی که خود زمینه‌ساز حضور این بازیکن در استقلال شد. امیرقلعه‌نویی همواره اعتقاد داشت حسینی می‌تواند یکی از بهترین دروازه‌بان‌های ایران باشد و حالا شاگردانش باید در روزی به دنبال شکست دادن استقلال و ادامه روند خوب خود باشند که این دروازه‌بان آماده را پیشرو می‌بینند.

جدال از راه دور حسینی و مظاهری برای تیم ملی

دروازه‌بان‌های دو تیم استقلال و ذوب‌آهن امید زیادی به حضور در جام جهانی روسیه دارند.

استقلال و ذوب‌آهن امروز در ورزشگاه فولادشهر برابر یکدیگر قرار می‌گیرند. رشیدمظاهری در این دیدار دروازه‌بان اول ذوب‌آهن مانند مسابقات قبلی خواهد بود. و براساس اعلام شفر، سرمربی استقلال حسین‌حسینی بعد از چند دیدار دوباره به ترکیب آبی‌پوشان باز خواهد گشت.

حضور حسینی و مظاهری درون دروازه‌های دو تیم تقابل دو دروازه‌بان ملی‌پوش فوتبال ایران خواهد بود. مظاهری طی سال‌های گذشته همواره در اردوی تیم ملی حضور داشته و یکی از گزینه‌های اصلی کی‌روش برای حضور در جام جهانی و قرار گرفتن در فهرست تیم ملی می‌باشد. از سوی دیگر حسینی نیز طی ماه‌های گذشته با ارایه یک عملکرد فوق‌العاده خود را به فهرست دروازه‌بان‌های تیم ملی تحمیل کرده و بسیاری او را مدعی حضور در جام جهانی پیشِ‌رو می‌دانند.