اجاره غرفه مجازی به فروشندگان الکترونیک

  شهرام حی‌شاد با اشاره به راه‌اندازی بازار الکترونیکی پست گفت: در این سامانه، فروشندگان از طریق اجاره غرفه مجازی می‌توانند محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند. مدیرکل سرویس‌های نوین شرکت پست در گفت‌و‌گو با مهر، با اشاره به ارتقا و توسعه سامانه بازار الکترونیک پست اظهارداشت: با توجه به این‌که تجارت […]

 

شهرام حی‌شاد با اشاره به راه‌اندازی بازار الکترونیکی پست گفت: در این سامانه، فروشندگان از طریق اجاره غرفه مجازی می‌توانند محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند.

مدیرکل سرویس‌های نوین شرکت پست در گفت‌و‌گو با مهر، با اشاره به ارتقا و توسعه سامانه بازار الکترونیک پست اظهارداشت: با توجه به این‌که تجارت الکترونیک ضرورتی برای موفقیت تجاری محسوب می‌شود، اداره کل سرویس‌های نوین‌ پست، توسعه خدمات پستی مبتنی بر فن‌آوری اطلاعات را در دستور کار خود قرارداده است.

مدیرکل ایجاد و توسعه سرویس‌های نوین شرکت پست با اشاره به شناسایی نیازمندیهای صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی و غرفه‌های بازار الکترونیک، گفت: هم‌اکنون مرحله آزمایشی سامانه جدید بازار الکترونیکی بارگذاری و آغاز شده است.

به گفته وی، در سامانه بازار الکترونیک انواع بنرهای تبلیغاتی به تفکیک صفحه اصلی سایت، صفحه اصلی هر دسته از محصولات و صفحه اصلی هر فروشگاه مجازی ارایه شده است و طراحی کامل قالب بخش فروشنده، بازنویسی کامل بخش گزارش‌ها، استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها برای تولید بسیار سریعتر گزارش‌ها، همراه با نمودارهای تعاملی. طراحی قالب به صورت واکنشگرا (Responsive) که موجب تطابق بیش‌تر با تلفن همراه و تبلت می‌‌شود، امکان ورود گروهی سفارش، افزودن نمودار فروش روزانه و نمودار تسویه از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.

مدیرکل سرویس‌های نوین پستی خاطرنشان‌کرد: در بازار الکترونیکی پست، علاوه بر نمودار فروش ماهانه، گزارش پرفروش‌‌ترین محصولات، سامانه پیامکی، امکان جستجو در سفارشات، مشاهده پروفایل فروشگاه و امکان بارگذاری مهر فروشگاه برای ثبت در فاکتور نیز دیده می‌شود.

حی‌شاد با اشاره به نحوه ارایه خدمات در بازار الکترونیک پست، گفت: در سرویس بازار الکترونیک شرکت پست، فروشندگان، تولیدکنندگان و عرضهکنندگان کالا و خدمات با بهره‌گیری از بستر الکترونیکی و مجازی که شرکت پست در ازای دریافت مبلغ اشتراک سالیانه و انعقاد قرارداد، در اختیار آنان قرار میدهد، از ۳ طریق ارایه غرفه مجازی، ارایه خرید لینکی و ارایه وب سرویس می‌توانند نسبت به عرضه و فروش محصولات خود به‌صورت مجازی و اینترنتی ‌افدام کنند.

وی افزود: درصورتیکه فروشگاه وبلاگ یا وب‌سایت نداشته باشد، شرکت پست یک غرفه رایگان در اختیار آن قرار می‌دهد، اما اگر فروشگاه دارای وبلاگ یا وب‌سایت باشد، علاوه بر اخذ غرفه در بازار الکترونیک پست، می‌تواند کالاهای خود را در وب‌سایت یا وبلاگ خود با استفاده از خریدلینکی یا پیاده‌سازی وب سرویس به فروش برساند.

مدیرکل ایجاد و توسعه سرویس‌های نوین شرکت پست با اشاره به گروه بندی محصولات در بازار الکترونیک پست تصریح‌کرد: بازار الکترونیک جدید شرکت پست دارای ۹ رسته اصلی است که این رسته‌ها هرکدام دارای زیررسته هستند. در این بازار، بستری فراهم شده تا فروشگاه‌هایی که محصولات اینترنتی برای عرضه داشته و به delivery نیاز دارند بتوانند در بازار الکترونیکی پست ثبت نام کنند.

 

حی‌شاد ادامه داد: یکی دیگر از امکانات بازار الکترونیکی پست، برگزاری جشنواره‌ها است که فروشگاه‌ها می‌توانند در یک بازه زمانی مشخص برای تمامی محصولات و یا بخشی از محصولاتشان تخفیف قرار دهند.