افراد سودجو به بهانه افزایش نرخ ارز قیمت‌ها را افزایش می‌دهند

مدیر بازرسی اتاق اصناف مرکز استان مرکزی افراد سودجو به بهانه افزایش نرخ ارز قیمت‌ها را افزایش می‌دهند مدیر بازرسی ‌و نظارت اتاق اصناف مرکز استان مرکزی با اشاره به این‌که افراد سودجو به بهانه افزایش نرخ ارز قیمت‌ها را افزایش می‌دهند، گفت: افزایش نرخ ارز بازرسی‌های واحدهای صنفی را با مشکل همراه کرده است. […]

مدیر بازرسی اتاق اصناف مرکز استان مرکزی

افراد سودجو به بهانه افزایش نرخ ارز قیمت‌ها را افزایش می‌دهند

مدیر بازرسی ‌و نظارت اتاق اصناف مرکز استان مرکزی با اشاره به این‌که افراد سودجو به بهانه افزایش نرخ ارز قیمت‌ها را افزایش می‌دهند، گفت: افزایش نرخ ارز بازرسی‌های واحدهای صنفی را با مشکل همراه کرده است.

مهدی‌سعیدی اظهارکرد: طرح تشدید کنترل و بازرسی اصناف ویژه ایام پایانی سال در بازار به صورت مشترک با سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، دامپزشکی و بازرسین اصناف از روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه آغاز شده است.

وی با بیان این‌که طرح بازرسی اصناف ویژه ایام پایانی سال با حضور ۷ تیم در اراک آغاز شده است، اظهار‌کرد: این طرح تا ۱۶ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

سعیدی با اشاره به این‌که این طرح با هدف کنترل قیمت‌ها و مقابله با تخلفات احتمالی در عرضه کالاهای پُرمصرف صورت می‌گیرد، تصریح‌کرد: تمامی مراکز عرضه کالاهای اساسی به خصوص واحدهای عرضه آجیل‌ و تنقلات، میوه‌ و شیرینی‌فروشی‌‌ها کنترل قیمت می‌شوند.

مدیر بازرسی ‌و نظارت اتاق اصناف مرکز استان مرکزی اظهار‌کرد: تمام واحدهای صنفی موظف به درج قیمت‌های مصوب بر روی اجناس و صدور فاکتور فروش هستند در غیر این صورت با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد.

سعیدی با تأکید بر این‌که در خصوص توزیع اقلام مورد نیاز مردم مشکل خاصی در بازار نداریم و پیش‌بینی‌های لازم در این بخش انجام شده است، گفت: مردم خرید خود را برای روزهای آخر نگذارند و به تدریج خریدهایشان را انجام دهند.

وی با اشاره به نوسانات اخیر نرخ ارز در کشور افزود: متأسفانه در شرایطی که نرخ ارز افزایش پیدا می‌کند شاهد فرصت‌طلبی عده‌ای افراد سودجو هستیم که قیمت‌ها را به بهانه افزایش نرخ ارز افزایش می‌دهند، که البته سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان باید نظارت جدی‌تری داشته باشد.

 

مدیر بازرسی‌ و نظارت اتاق اصناف مرکز استان مرکزی با اشاره به این‌که اتاق اصناف مسؤولیتی در تعیین قیمت‌ها ندارد، بیان‌کرد: افزایش نرخ ارز بازرسی‌های واحدهای صنفی را با مشکل همراه کرده است.