انشاا… زور ما می‌رسد!

واکنش  اژه‌ای به مافیای خودرو انشاا… زور ما می‌رسد! سخنگوی قوه قضاییه با بیان این‌که اگر قاضی یا کارمند قوه قضاییه تخلف مالی داشته باشد، خدمات سایر قضات زیر سؤال می‌رود، گفت: بعد از هشدار اگر قاضی یا کارمندی تخلف کند، با وی برخورد قطعی می‌شود. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام‌غلامحسین‌محسنی‌اژه‌ای در صد و بیست و […]

واکنش  اژه‌ای به مافیای خودرو

انشاا… زور ما می‌رسد!

سخنگوی قوه قضاییه با بیان این‌که اگر قاضی یا کارمند قوه قضاییه تخلف مالی داشته باشد، خدمات سایر قضات زیر سؤال می‌رود، گفت: بعد از هشدار اگر قاضی یا کارمندی تخلف کند، با وی برخورد قطعی می‌شود.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام‌غلامحسین‌محسنی‌اژه‌ای در صد و بیست و چهارمین نشست خبری خود با پاسخ به سؤال خبرنگاران، ضمن گرامیداشت دهه فجر گفت: مردم همواره در مقاطع مختلف در ۴ دهه با ایمان به خدا و اعتماد به نفس و پیروی از مضامین رهبری همیشه در صحنه به ویژه راهپیمایی‌ها حضور داشتند.

وی ضمن اشاره به درگذشت رضامقدسی از فعالان رسانه‌ای؛ ضایعه فقدان وی را به خانواده مطبوعات تسلیت گفت.

وی در پاسخ به این سؤال که رییس قوه قضاییه به انتشار اسامی قضات متخلف اشاره کرده بودند، آماری از میزان تخلفات قضات وجود دارد؟ گفت: اگر مبارزه با فساد باشد حیثیت و آبروی افراد مصون می‌ماند. عده زیادی در سلامت کار می‌کنند اما ممکن است یک فرد با کوتاهی خود آبروی بسیاری دیگر را در معرض خطر قرار دهد.

وی ادامه‌داد: اگر قاضی یا کارمند قوه قضاییه تخلف مالی داشته باشد، خدمات سایر قضات زیر سؤال می‌رود و در همین راستا به تمامی رؤسای دادگستری این هشدار‌ها داده شد. از طریق رییس قوه قضاییه هم اخیراً این هشدار مجدداً تکرار شده است و در صورت ارتکاب جرم به افراد معرفی می‌شوند. ممکن است بگویند آبروی آنها و خانواده‌هایشان می‌رود که در اینجا باید دید با عدم معرفی چه زیان‌هایی وارد می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای اظهارداشت: بعد از این هشدار‌ها اگر قاضی یا کارمندی تخلف کند، با وی برخورد قطعی می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این سؤال که رییس سازمان محیط‌زیست از مافیای خودرو و عدم کیفیت خودرو‌ها انتقاد کرده بود و اعلام کرده بود که زور رییس‌جمهور به اینها نمی‌رسد، قوه قضاییه به این مسأله ورود کرده است؟ گفت: یک مدیر وقتی حرفی را می‌زند، خوب است که مستند حرف بزند و خوب است که به مراجع مرتبط اعلام کند ‌این‌که معاون رییس‌جمهور بگوید مافیا داریم و رییس‌جمهور زورش نمی‌رسد حرف جالبی نیست.

وی افزود: بعید می‌دانم خود دکتر روحانی این سخن را قبول داشته باشند. علاوه بر این سؤال اینجاست که واردات برعهده کی‌ هست؟‌ اگر اسنادی دارند بفرستند و اگر جرمی احراز شود قوه قضاییه ورود می‌کند ‌انشاا… زور ما می‌رسد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این سؤال که آیا شخصی به عنوان شخص اصلی اغتشاشات دستگیر شده و آیا عامل داخلی هم بوده است؟ گفت: این‌که بگوییم یک عامل اصلی در همه جا بوده است، چنین چیزی نشنیدم.

وی افزود: این‌که برخی افراد داخلی بسترهایی را برای این سخنان فراهم و یا به نوعی با حرف‌هایشان کمکی کرده باشند. در دست بررسی است اما این‌که بگوییم یک نفر از داخل عامل محرک بوده است، صحیح‌ نیست.

 

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر این‌که اخیراً وزیر امور خارجه آمریکا از بررسی شرایط آزادی دائمی باقرنمازی (جاسوسی که به ۱۰ سال حبس محکوم بوده است) توسط مسؤولان ایرانی خبر داده و اعلام کرده است این فرد موقتا آزاد شده است. با توجه به این‌که طرف آمریکایی از مرخصی درمانی نمازی خبر داده بود، زندان‌ها می‌توانسته اقدام به ارجاع زندانی به مراکز درمانی تحت نظر کند، چرا این فرد آزاد شده است؟ آیا آزادی دائمی این فرد در دستور کار قرار دارد؟ گفت: باقرنمازی آزاد نشده است و همانند بسیاری از محکومان که به مرخصی می‌روند، مرخصی ایشان هم ۳ روز بوده و تقاضا شده که نیاز به مراجعه به پزشک دارد، درخواست تمدید مرخصی شد که ۳ روز دیگر هم تمدید شد و ایشان آزاد نشده و مرخصی رفته است و اکنون هم این مرخصی تمام شده است. البته این درخواست را داشته‌اند که تمدید شود و بتوانند درمانشان را پیگیری کنند.