یکی از مشکلات ما این است که زیادی احساس وظیفه می‌کنیم

روحانی با اشاره به جدل‌های امروزی یکی از مشکلات ما این است که زیادی احساس وظیفه می‌کنیم رییس‌جمهور با بیان این‌که ما باید آنچنان قدرتمند باشیم تا جرأت را از تهدیدکننده خود بگیریم، گفت: دشمن از این‌که بخواهد به ما حمله کند باید احساس کند بهای بسیار زیادی پرداخت خواهد کرد. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام‌حسن‌روحانی، […]

روحانی با اشاره به جدل‌های امروزی

یکی از مشکلات ما این است که زیادی احساس وظیفه می‌کنیم

رییس‌جمهور با بیان این‌که ما باید آنچنان قدرتمند باشیم تا جرأت را از تهدیدکننده خود بگیریم، گفت: دشمن از این‌که بخواهد به ما حمله کند باید احساس کند بهای بسیار زیادی پرداخت خواهد کرد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام‌حسن‌روحانی، رییس‌جمهور در آیین افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد با تبریک ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: موضوع انقلاب اسلامی موضوع کم‌نظیری در تاریخ ملت‌های منطقه و جهان بود و ملت ایران بدون کمک هیچ کشور خارجی و با اتکا به عنایات حق و وحدت و فداکاری مردم انقلاب را به پیروزی رساند.

روحانی با بیان این‌که سختی‌های جنگ را مشروعیت آسان می‌کند، تأکیدکرد: مشروعیت نرم‌افزار اصلی برای دفاع و جنگ در برابر متجاوزین است و اگر مردم به سازمان رزم و فرماندهان میدان و دفاع اعتماد نداشته باشند وارد میدان جنگ نخواهند شد.

روحانی افزود: مردم در دوران جنگ به فرماندهان جنگ اعتماد داشتند، اگر این اعتماد به فرماندهان جنگ نبود می‌بایست صد‌ها ساعت روی هر عملیاتی بحث می‌کردند که خوب بود یا نبود و خیلی زمان می‌گرفت. این نکته را در پرانتز بگویم که هفته‌های اول جنگ و دوره اول مجلس شواری اسلامی نمایندگان استان‌هایی که مورد تجاوز قرار گرفته بودند، هر روز یکی از فرماندهان را به مجلس فرا می‌خواندند؛ چرا که مشکلات بسیاری داشتیم به نحوی که نه ارتش و نه سپاه ما آماده نبودند و به خاطر آن‌که در دوران ابتدایی انقلاب قرار داشتیم آمادگی لازم را برای جنگ نداشتیم.

وی گفت: هفته بعد امام پیام داد که مجلس به‌کارهای خودش برسد و مجلس جای احضار فرمانده‌ها نیست، نیروهای مسلح فرمانده دارند و می‌دانند وظایفشان را چطور انجام دهند. اگر مجلس می‌خواست تحقیق و تفحص از عملیات‌های جنگ داشته باشد، واقعیت این است که اگر کار را به اهلش واگذار نکنیم و بخواهیم قدم به قدم راجع به همه موارد و جزییات بحث و جدل داشته باشیم کار پیش نمی‌رود.

رییس‌جمهور با بیان این‌که یکی از مشکلات امروز ما این است که زیادی احساس وظیفه می‌کنیم، اظهارکرد: به هر حال در کشور چارچوب و مقرراتی وجود دارد، فردی، نیرویی، دولتی مسؤول شده‌اند و به‌کارهایشان ادامه می‌دهند.

 وی افزود: علت این‌که مقام‌معظم‌رهبری و مرحوم آیت‌ا…هاشمی‌رفسنجانی بنده را به عنوان فرمانده پدافند هوایی کشور تعیین کردند و اصرار داشتند این مسؤولیت را بپذیرم، چون من اصرار می‌کردم این مسؤولیت را برعهده من نگذارند به علت خارک بود. خارک بمباران شده بود و ما دو هفته نتوانسته بودیم نفت بفروشیم. اینجا بود که متوجه شدیم حمایت از این بخش‌ها برای ما حیاتی است. هر دو بزرگوار به من گفتند برای پذیرش این مسؤولیت که من ابتدا نپذیرفتم و بعد آقا گفتند که بنده از طرف امام به شما تکلیف می‌کنم، به عنوان واجب عینی تا این مسؤولیت را بپذیرید و بنده گفتم اگر تکلیف می‌کنید، پس می‌پذیرم.

رییس‌جمهور با بیان این‌که در این دنیا همه دارند همدیگر را تهدید می‌کنند، گفت: امروز آمریکایی‌ها، روسیه را با سلاح جدید اتمی تهدید می‌کنند. اما به دروغ استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را جنایت علیه بشریت می‌دانند! آمریکایی‌ها دیگران را وقیحانه با سلاح‌های جدید اتمی تهدید می‌کنند و از صلح می‌گویند!

وی گفت: تا روزی که در دنیا تهدید علیه ما وجود دارد، ما هم برای ایستادگی در برابر هر تهدید جدیدی باید قدرت دفاعی‌مان را تقویت کنیم و الحمد… اکثر سلاح‌ها و تجهیزات نظامی را خودمان می‌سازیم.

روحانی تصریح‌کرد: ما باید خود را آماده کنیم. قدرت ملی در چارچوب حزب و جناح نمی‌گنجد. تمام احزاب و تمام تفکرات و جناح‌ها همگی ذیل این قدرت تعریف می‌شوند. قدرت ملی همگی باید با هم باشند.

وی با بیان این‌که همه قدرت ملی ما بازدارنده است، گفت: ما باید از این قدرت ملی بهره‌برداری کنیم. من از همه نیروهای مسلح و همه کسانی که این روز‌ها برای نشر آثار انقلاب مسؤولیت دارند، تشکر می‌کنم. این عزیزان مشغول انجام کار بزرگی هستند.

رییس‌جمهور با اشاره به تهدیدات فضای مجازی و با تأکید بر این‌که آن را باید به فرصتی برای ترویج ارزش‌ها و روحیه ایستادگی تبدیل کنیم، تصریح‌کرد: ما هر کاری کنیم، فضای مجازی خواهد بود. این ما هستیم که باید فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم. امروز ما باید روحیه ایثار، فداکاری و مقاومت را چنان بالا ببریم که هیچ دشمنی جرأت نکند علیه ملت و نظام ما توطئه‌ای ایجاد کند.

 

روحانی ادامه‌داد: رزمندگان ما در سال‌های اخیر در کشورهای دوست به عنوان دفاع از حرم و دفاع از جان مسلمانان فداکاری کردند و نشان دادند که گرچه هنوز ۳۰ سال از جنگ گذشته اما همچنان روحیه ایثار و مقاومت در برابر دشمنان در منطقه وجود دارد.