بدهی‌های ایدرو و ایمیدرو تا سقف ۴هزار میلیارد ریال پرداخت می‌شود

بدهی‌های ایدرو و ایمیدرو تا سقف ۴هزار میلیارد ریال پرداخت می‌شود نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند بدهی‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تا سقف ۴ هزار میلیارد ریال از طریق تهاتر و به صورت جمعی – خرجی پرداخت شود. به گزارش […]

بدهی‌های ایدرو و ایمیدرو تا سقف ۴هزار میلیارد ریال پرداخت می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند بدهی‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تا سقف ۴ هزار میلیارد ریال از طریق تهاتر و به صورت جمعی – خرجی پرداخت شود.

به گزارش ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی دیروز مجلس بند و تبصره ۷بخش درآمدی بودجه ۹۷کل کشور را با ۱۷۵رأی موافق، ۱۷رأی مخالف، ۴ رأی ممتنع از ۲۳۵نماینده حاضر تصویب کردند.

مجلسی‌ها در این مصوبه به دولت اجازه دادند مطالبات قبل از سال ۱۳۹۷سازمان‌های گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) بابت مشارکت در تأمین سرمایه بانک تخصصی صنعت و معدن و همچنین مطالبات سازمان‌های مذکور و شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای سهم آنها از واگذاری سهام مطابق قوانین مربوط را با بدهی آنها به دولت بابت «مالیات» و «سود سهام» تا سقف ۴هزار میلیاردریال به‌صورت جمعی- خرجی از طریق گردش خزانه تهاتر و یا تا سقف مطالبات نسبت به اعطای خطوط اعتباری فاینانس یا تضامین برای طرح‌های اشتغال‌زا با اولویت مناطق کم‌تر توسعه‌یافته و محروم اقدام کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین بخش درآمدی بند الحاقی۱ تبصره۷ بودجه۹۷ کل کشور را با ۱۶۲رأی موافق، ۲۲رأی مخالف، ۴رأی ممتنع از ۲۲۷نماینده حاضر تصویب کردند.

 

براساس این مصوبه مجلس، به منظور جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال در مناطق محروم، شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع‌کوچک مناطق محروم مکلف است هزینه واگذاری زمین و سایر زیرساخت‌ها را به‌صورت حداکثر ۱۰درصد نقد و مابقی را از زمان بهره‌برداری به‌صورت اقساط از واحد تولیدی دریافت کند.