«پاک» رونمایی شد سامانه پایش اطلاعات کشور (پاک)، همزمان با دهه فجر سال جاری و با حضور دکتر واعظی رییس دفتر رییسجمهور رونمایی شد. به گزارش مهر، ایجاد داشبوردی بهعنوان مرکزی برای دیدهبانی شاخصهای کلیدی در تمام بخشها، بهخصوص در بخشهای اقتصادی بهمنظور رصد فضای کسبوکار در کشور و در راستای خدماترسانی به مردم و […]
«پاک» رونمایی شد
سامانه پایش اطلاعات کشور (پاک)، همزمان با دهه فجر سال جاری و با حضور دکتر واعظی رییس دفتر رییسجمهور رونمایی شد.
به گزارش مهر، ایجاد داشبوردی بهعنوان مرکزی برای دیدهبانی شاخصهای کلیدی در تمام بخشها، بهخصوص در بخشهای اقتصادی بهمنظور رصد فضای کسبوکار در کشور و در راستای خدماترسانی به مردم و همچنین مدیریت حوزههای خرد و کلان بخشهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره، در دستور کار قرار گرفت.
در همین راستا، پیادهسازی این سامانه از ابتدای سال جاری آغاز و زیرساختهای فنی و حقوقی آن آماده شد. ارایه اطلاعات صحیح شفاف و بروز برای نهادهای حاکمیتی کشور، نهادینه کردن برنامهریزی و تصمیمگیری صحیح براساس اطلاعات داشبورد، ارایه تصویر واقع گرایانه از عملکرد زیرمجموعههای دولت در راستای شفافیت اطلاعاتی و بسترسازی تبادل اطلاعات مدیریتی میان دستگاههای اجرایی و فراهم شده امکان تجمیع اطلاعات و دادههای بخشهای مختلف، از جمله اهداف پیادهسازی این سامانه محسوب میشود.
محمود واعظی، رییس دفتر رییسجمهوری در مراسم افتتاح این سامانه، دقت عمل و سرعت در انتشار اطلاعات و پاسخگویی به درخواستها را مورد تأکید قرارداده و در این راستا مسؤولین حوزه ریاستی را به تعامل و هماهنگی نزدیکتر با یکدیگر فرا خواند.
وی گفت: مسؤولین حوزه ریاستی وزارتخانهها و دستگاههای مختلف به عنوان موتور محرکه زیرمجموعههای خود، باید با برگزاری جلسات منظم و همفکری مستمر در روند انجام امور شتاب و سرعت بیشتری ایجاد کنند.
رییس دفتر رییسجمهوری در ادامه تلاش برای ارتقاء روحیه نشاط و امید در جامعه را مورد تأکید قرارداد و تصریح کرد: متأسفانه در گذشته به خاطر اختلافاتی که بین برخی مسؤولین و جناحهای مختلف کشور حضور داشت، فضای یأس و ناامیدی در جامعه به وجود آمده بود و امروز لازم است با همدلی و هماهنگی روزافزون، روحیه نشاط و امید را در جامعه و در میان مردم هر چه بیشتر تقویت کنیم و اهتمام جدی دولت پیشگام و پیشتازی در این مسیر است.
واعظی ادامه داد: دولت مصمم است با کمک و پشتیبانی مردم در مسیر حل و فصل مشکلات با قوت گام بردارد و دولت خود را خدمتگزار مردم دانسته و به آن افتخار میکند.
او همچنین لزوم احترام به ارباب رجوع را از سوی دستگاههای مختلف مورد تأکید قرارداد و خاطرنشان کرد: وظیفه همه مسؤولان و دستگاهها توجه و عنایت ویژه به مردم و پاسخگویی شایسته به مطالبات آنان است و ضرورت دارد این موضوع از سوی همه دستگاهها مورد توجه قرار بگیرد.
وزارت اقتصاد، صنعت و معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سامانههای بورس، گمرک، ثبتاحوال، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت نفت، بانک مرکزی و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده از جمله دستگاههایی هستند که در فاز نخست اطلاعات خود را در قالب ۱۵۰ شاخص کلیدی در سامانه قرار دادهاند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.