نگاهی به دلایل اشتباهات پزشکی

نگاهی به دلایل اشتباهات پزشکی ویزیت تعداد زیادی از بیماران در عرض چند ساعت توسط پزشکان متخصص نشانه چشم‌پوشی از اخلاق حرفه‌ای است که تنها منجر به اختلال در روند درمان می‌شود. به گزارش مهر، صف طولانی انتظار در مطب‌ها و ویزیت دقیق این همه بیمار توسط یک پزشک کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد، آنجا […]

نگاهی به دلایل اشتباهات پزشکی

ویزیت تعداد زیادی از بیماران در عرض چند ساعت توسط پزشکان متخصص نشانه چشم‌پوشی از اخلاق حرفه‌ای است که تنها منجر به اختلال در روند درمان می‌شود.

به گزارش مهر، صف طولانی انتظار در مطب‌ها و ویزیت دقیق این همه بیمار توسط یک پزشک کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد، آنجا که در عرض چند ساعت پزشک متخصص تعداد زیادی را معاینه می‌کند و این در حالی است که در هر ساعت باید تنها ۳ نفر را برای معاینه بپذیرد!

این اقدام برخی از پزشکان که با روح و اخلاق حرفه‌ای هیچ سنخیتی ندارد، باعث پایمال شدن حق و حقوق بیمارانی می‌شود که چشم به دست‌های درمانگر سفیدپوشان درد آشنا دارند.

برخی از پزشکان با دور زدن مصوبات قانونی در خصوص زمان استاندارد ویزیت، انبوهی از بیماران را در طول یک ساعت ویزیت می‌کنند.

طبق مصوبه هیأت دولت متوسط زمان ویزیت برای پزشک عمومی حداقل ۱۵ دقیقه، برای پزشک متخصص حداقل ۲۰ دقیقه، برای پزشک فوق‌تخصص حداقل ۲۵ دقیقه و برای روانپزشک حداقل ۳۰ دقیقه زمان مشخص شده است، یعنی یک پزشک متخصص می‌تواند به‌طور میانگین حداکثر ۳ بیمار را در یک ساعت ویزیت کند، اما با مراجعه به مطب‌های مختلف سطح شهر، به ندرت می‌بینید که پزشک متخصص برای هر بیمارش، ۲۰‌دقیقه وقت بگذارد.

پزشکان حاذق قادر به تشخیص بیماری در زمان کم‌تری هستند

یک پزشک هم در این خصوص اظهارداشت: این مسأله در مورد تمام پزشکان مصداق ندارد و اغلب پزشکان به اخلاق پزشکی پایبند هستند، هرچند ویزیت تعداد بیش‌تر بیمار نشان عدم پایبندی به اخلاق حرفه‌ای نیست.

مرادی بیان‌داشت: برخی از مطب‌ها به ویژه پزشکان حاذق و معروف مراجعین بیش‌تری دارند و از شهرستان‌های اطراف هم مراجعه می‌کنند و انتظار دارند حتماً ویزیت شوند.

وی افزود: پزشکانی که تجربه بیش‌تری دارند در زمان کوتاه‌تری می‌توانند بیماری فرد مراجعه‌کننده را تشخیص دهند و قاعدتاً می‌توانند بیماران بیش‌تری را در زمان کم‌تری ویزیت کنند.

 

این پزشک با تأکید بر اهمیت تشخیص صحیح بیماری برای طی روند درمان، تصریح‌کرد: نمی‌توان گفت تشخیص اشتباه صرفاً به کم گذاشتن وقت مرتبط است، چراکه این امر می‌تواند ناشی از ارایه اطلاعات غلط بیمار به پزشک باشد.