پذیرش ضمانتنامه‌های حضور در مناقصات «صندوق صحا»

 توسط دولتی‌ها و شبه‌دولتی‌ها و خصوصی‌ها تأکید شده است پذیرش ضمانتنامه‌های حضور در مناقصات «صندوق صحا»  مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک ایران گفت: تسهیلات این صندوق بسته به سطح فناوری طرح‌ها با نرخ ۵ تا ۱۵ درصد اعطا می‌شود که اگر شرکت‌ها به صادرات برسند می‌توانند از بخشودگی ۶درصدی در نرخ […]

 توسط دولتی‌ها و شبه‌دولتی‌ها و خصوصی‌ها تأکید شده است

پذیرش ضمانتنامه‌های حضور در مناقصات «صندوق صحا»

 مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک ایران گفت: تسهیلات این صندوق بسته به سطح فناوری طرح‌ها با نرخ ۵ تا ۱۵ درصد اعطا می‌شود که اگر شرکت‌ها به صادرات برسند می‌توانند از بخشودگی ۶درصدی در نرخ این تسهیلات بهره‌مند شوند.

به گزارش صدا و سیما علی وحدت در حاشیه نشست آشنایی با ضمانتنامه‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما افزود: حمایت این صندوق از طرح‌ها در دو بخش حمایت مادی با اعطای تسهیلات و ضمانتنامه‌ها همچنین حمایت معنوی و زمینه‌سازی برای توسعه صنایع ضمن ارایه خدمات کارشناسی است.

وی با بیان این‌که سقف تسهیلات صندوق ۳هزار میلیارد ریال برای هر طرح است، گفت: امسال هزار میلیارد ریال و در مجموع ۳سال اخیر بیش از ۳هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های متقاضی پرداخت کردیم که بازپرداخت این تسهیلات براساس طرح توجیهی ارزیابی شده شرکت‌ها، متغیر است.

نیاز شرکت‌ها به ضمانتنامه برای حضور در مناقصات

وحدت اظهار داشت: یکی از خدماتی که شرکت‌ها به آن برای حضور و برنده شدن در مناقصات نیاز جدی دارند ضمانتنامه است که به‌طور معمول با سپرده‌گذاری در بانک‌ها و پرداخت کارمزد آن را تهیه می‌کردند اما براساس قانونی که وزارت اقتصاد سال گذشته آن را ابلاغ کرد صندوق‌های دولتی هم می‌توانند به‌عنوان ضامن معتبر، طرح‌ها را ضمانت کنند.

وی افزود: بر این اساس صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک ایران (صحا) تاکنون ۳هزار میلیارد ریال ضمانتنامه  صادر کرد که شرکت‌ها به پشتوانه آن توانستند ۶هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد کنند.

وحدت همچنین گفت: شرکت‌های دولتی، خصوصی و شبه‌دولتی ضمانتنامه این صندوق (صحا) را پذیرفتند و بر این اساس، طرح‌ها را تحت‌پوشش قراردادند.

 

گفتنی است همان طور که در گزارش فوق به آن اشاره شد «صحا» صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک ایران می‌باشد.