امضای تفاهم‌نامه یک میلیارد یورویی ایمیدرو و شرکت پوسکو

  با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت «پوسکو» (POSCO)، ایران و کره جنوبی همکاری‌های خود را در زمینه فولاد و صنایع مرتبط گسترش می‌دهند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، تفاهم‌نامه مذکور بین مهدی کرباسیان، رییس هیأت عامل ایمیدرو و «اوه جوون […]

 

با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت «پوسکو» (POSCO)، ایران و کره جنوبی همکاری‌های خود را در زمینه فولاد و صنایع مرتبط گسترش می‌دهند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، تفاهم‌نامه مذکور بین مهدی کرباسیان، رییس هیأت عامل ایمیدرو و «اوه جوون کاون» (OH-JOON KWON) در حاشیه سفر رییس‌جمهوری کره به تهران امضا شد. مدت زمان تفاهم‌نامه امضا شده بین ایمیدرو و پوسکو دو سال تعیین شده است.

 براساس این تفاهم‌نامه همکاری که ارزش آن یک میلیارد یورو است، شرکت پوسکو و ایمیدرو در زمینه فولاد و صنایع مرتبط از تجارب و دانش فنی یکدیگر استفاده خواهند کرد. این در حالی است که ایران نیز در صنعت فولاد در بخش احیای مستقیم از تجربه و دانش بالایی بهره‌مند است به‌طوری که برخی از طرح‌های جدید فولادی با استفاده از فن‌آوری ایرانی (PERED) در حال اجرا است.

یکی از نکات همکاری‌های جدید ایران با کشورهای صاحب فن‌آوری، انتقال دانش فنی به داخل کشور است که شاید بتوان از آن به عنوان یکی از پایه‌های تقویت همکاری‌ها یاد کرد. در کنار این امر تأمین مالی و ورود سرمایه خارجی برای طرح‌های ایران از اهمیت مشابهی برخوردار است. موضوعی که در تفاهم‌نامه فوق‌الذکر با کره جنوبی مورد تأکید واقع شده است.

 

شرکت پوسکو در سال ۱۹۶۸ برای توسعه صنعت فولاد در شهر پوهانگ کره جنوبی تأسیس شد و اکنون در صنایع معدنی همچون فولاد (نظیر نورد گرم و سرد، ورق فولادی، گالوانیزه، ضد زنگ و ورق خوردرو)، فلز منیزیم و تیتانیوم و آلومینیم فعالیت دارد و یکی از بزرگ‌‌ترین فولادسازان جهان است که تجارب و توانایی‌های بالایی در مهندسی و ساخت دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۵ بیش از ۵۲ میلیارد دلار درآمد داشته اما این رقم در سال ۲۰۱۱ افزون بر ۶۲ میلیارد دلار بود.