توسعه زیست‌بوم کار آفرینی در حوزه سلامت

توسعه زیست‌بوم کار آفرینی در حوزه سلامت  دبیر علمی سومین رویداد اینوتک سلامت، هدف از برپایی رویداد اینوتک سلامت را، کمک به توسعه و شبکه‌سازی در زیست‌بوم کار آفرینی حوزه سلامت عنوان کرد. به گزارش مهر، لادن گیاهی با اشاره به این‌که کمک به توسعه و شبکه‌سازی در زیست‌بوم کار آفرینی حوزه سلامت از اهداف […]

توسعه زیست‌بوم کار آفرینی در حوزه سلامت

 دبیر علمی سومین رویداد اینوتک سلامت، هدف از برپایی رویداد اینوتک سلامت را، کمک به توسعه و شبکه‌سازی در زیست‌بوم کار آفرینی حوزه سلامت عنوان کرد.

به گزارش مهر، لادن گیاهی با اشاره به این‌که کمک به توسعه و شبکه‌سازی در زیست‌بوم کار آفرینی حوزه سلامت از اهداف این رویداد است، گفت: فناوران حوزه سلامت، در سه محور نوآوری در امنیت و سلامت غذا و تغذیه، فناوری اطلاعات در سلامت و تجهیزات پزشکی و توانبخشی در این رویداد گردهم می‌آیند.

وی اظهارداشت: هدف از رویداد اینوتک سلامت، کمک به توسعه و شبکه‌سازی در زیست‌بوم کار آفرینی حوزه سلامت است، و برای این‌که به این هدف برسیم تلاش می‌کنیم تا حد ممکن تمامی اجزایی که در ایجاد این زیست‌بوم نقش دارند در قالب برنامه‌های مختلف در این رویداد با فناوران و نوآوران نوپای مرتبط با محورهای رویداد دیدار و گفت‌و‌گوی مؤثر در جهت تسریع ورود به بازارهای هدف را داشته باشند.

گیاهی افزود: اینوتک فرصت مغتنمی برای ارتباط فناوران با افرادی است که نیازهای فناورانه بازار را به خوبی می‌شناسند، مسیر ورود به بازار و توسعه محصول را طی کرده‌اند و با آگاهی از چالش‌های موجود در هدف‌گذاری واقع‌بینانه می‌توانند مشاوره‌های مؤثری ارائه دهند، مشاوره‌های مدیریتی و تیمی تجربه شده را داشته‌اند، به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت هستند، بخشی از بازار محصول را مدیریت می‌کنند و در جذب شرکت‌ها در شتاب‌دهنده‌ها، پارک‌ها و مراکز رشد دانشگاهی و خصوصی حضور دارند.

دبیرعلمی سومین رویداد اینوتک سلامت ادامه داد: در واقع فناورانی که در سه محور فناوری اطلاعات در سلامت، امنیت و سلامت غذا تغذیه و تجهیزات پزشکی و توانبخشی، دارای محصول اولیه و یا ایده‌ای هستند که مستندات اولیه و کافی برای آنها وجود دارد جز مخاطبین اصلی و شرکت‌کنندگان این رویداد هستند که حضور آنها به صورت تیمی توصیه می‌شود. مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری، شتاب‌دهنده‌ها، شرکت‌های تبادل گر فناوری، شهرک‌های صنعتی، شرکت‌های مشاوره مدیریتی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، خیرین حوزه سلامت، نهاد‌‌ها و ارگان‌های بازارساز محصولات از جمله مخاطبین دیگر رویداد هستند که می‌توانند تیم‌های شرکت‌کننده را ارزیابی و جذب کنند.

گیاهی گفت: تهیه نمونه اولیه محصول تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از مراحل راه‌اندازی یک کسب و کار دانش‌بنیان است، مسایل بسیار زیادی برای این‌که یک محصول تولید شده بتواند راه ورود به بازار را ایجاد کند باید سپری شود که نیاز به حضور افراد با تخصص‌های مختلف در تیم دارد اخذ مجوزهای تولید و فروش، محاسبه دانش فنی، قیمت گذاری محصول، معرفی محصول، شناسایی رقبا، استراتژی ورود به بازار، مذاکره، تحلیل بازار، رصد فرصت‌‌ها و تهدید‌‌ها به اندازه تولید نمونه اولیه محصول نیاز به‌کار تیمی تخصصی دارد و فناوران باید پیش از اتمام نمونه اولیه با این موارد آشنایی داشته باشند و به تکمیل نیروی تخصصی تیم خود فکر کنند.

وی اضافه کرد: سعی می‌کنیم برنامه را به صورتی تنظیم کنیم که بیش‌ترین امکان تعامل و تبادل شرکت‌کنندگان با صاحب نظران، بازار، سرمایه‌گذاران و سیاستمداران فراهم شود.

 

وی اضافه کرد: رویداد ملی اینوتک سلامت رویداد مهم کارآفرینی و فناوری اختصاصی حوزه سلامت است که برای سومین بار در کشور، از ۱۳ تا ۱۵ تیر ۹۷ در سالن همایش‌های رازی برگزار خواهد شد.