براساس اعلام رگولاتوری تعویق دوباره ساماندهی تبلیغات مزاحم پیامکی! رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با رد این ذهنیت که کسبوکارها شماره کاربران را از اپراتورها میگیرند،گفت: بزرگترین سرمایه یک اپراتور اعتماد یک کاربر است و به همین دلیل آنها بهطور گسترده و ساماندهیشده اطلاعات را در اختیار دیگران قرار نمیدهند. به گزارش مهر، […]
براساس اعلام رگولاتوری
تعویق دوباره ساماندهی تبلیغات مزاحم پیامکی!
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با رد این ذهنیت که کسبوکارها شماره کاربران را از اپراتورها میگیرند،گفت: بزرگترین سرمایه یک اپراتور اعتماد یک کاربر است و به همین دلیل آنها بهطور گسترده و ساماندهیشده اطلاعات را در اختیار دیگران قرار نمیدهند.
به گزارش مهر، حسینفلاحجوشقانی در پاسخ به اینکه شمارههای کاربران برای پیامکهای تبلیغاتی چطور در اختیار کسبوکارها قرار میگیرد، اظهارکرد: اینطور نیست که اپراتورها بهطور گسترده و ساماندهیشده اطلاعات را در اختیار دیگران قرار دهند. این کار ممکن است به روشهای مختلف دیگر صورت گرفته باشد از جمله شمارههایی که کاربران در شبکههای اجتماعی میگذارند و یا دیتابیسهایی که در فروشگاهها از شماره کاربران ایجاد شده است.
وی با تأکید بر اعتماد کاربران به عنوان مهمترین سرمایه اپراتورها بیانکرد: کسبوکار اپراتورها در این حوزه است و تبعات منفی موضوع پیامکهای تبلیغاتی برای آنها چندین برابر خواهد بود، زیرا بزرگترین سرمایه یک اپراتور اعتماد یک کاربر است. البته برخی دفاتر امور مشترکان تخلفاتی در این زمینه داشتند که شناسایی و برخورد شده است.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که در یک برنامه تلویزیونی سخن میگفت درباره نحوه شکایت علیه پیامکهای تبلیغاتی نیز توضیح داد: مشترکان از طریق شماره ۸۰۰ میتوانند نسبت به قطع پیامکهای تبلیغاتی اقدام کنند. همچنین ساماندهی ۱۹۵ برای رسیدگی به شکایات راهاندازی شده است. پورتال ۱۹۵ نیز برای این کار وجود دارد. سازمان تنظیم مقررات رادیویی موظف شده بازخورد مصوبه اجرای پیامکهای تبلیغاتی را ارایه دهد.
مشترک میتواند پیامک تبلیغاتی خود را انتخاب کند
جوشقانی همچنین با اشاره به دریافت پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده ناخواسته گفت: در راستای ساماندهی این موضوع، کمیسیون تنظیم مقررات با تصویب مصوبهای به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تکلیف کرده است که چارچوب راهاندازی سامانه یکپارچه ارایه این خدمات را تعیین کند. بر این اساس چارچوب و ضوابط یکسانسازی خدمات پیامکهای انبوه به اپراتورهای موبایل ابلاغ شده است که بر مبنای آن اپراتورهای تلفن همراه باید به صورت یکسان از طریق یک سامانه واحد، خدمات پیامکی خود را به مشترکان تلفن همراه اعلام کنند و مشترک در صورت تمایل، این دسته از خدمات را انتخاب خواهد کرد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راهاندازی این سامانه از پایان فروردینماه، اظهارکرد: با راهاندازی سامانه انتخاب پیامکهای انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده، ابتدا از مشترک اجازه گرفته میشود که تمایلی به دریافت این پیامکها دارد و یا خیر و اینکه تمایل دارد در چه دسته و موضوعی پیامک تبلیغاتی و ارزش افزوده دریافت کند. این سامانه از طریق اپلیکیشن، پورتال و کدهای دستوری از سوی اپراتورهای موبایل به مشترکان اطلاعرسانی میشود. تکالیف رگولاتوری در این مصوبه نهایی شده و ابلاغیه آن تا ۳ روز دیگر به اپراتورها اعلام میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.