واگذاری ۱۰۵ بنگاه شستا با مزایده

واگذاری ۱۰۵ بنگاه شستا با مزایده  مدیرعامل شستا گفت: مجموعه شرکت‌های شستا با احتساب شرکت‌هایی که زیرمجموعه تأمین اجتماعی هستند ۱۵۷بنگاه است که در فاز اول ۱۰۵‌بنگاه واگذار خواهد شد. به گزارش ایران آنلاین، مدیرعامل شستا گفت: طریقه واگذاری به این صورت است که آنها را به مزایده می‌گذاریم و کشف قیمت می‌کنیم اگر قیمت […]

واگذاری ۱۰۵ بنگاه شستا با مزایده

 مدیرعامل شستا گفت: مجموعه شرکت‌های شستا با احتساب شرکت‌هایی که زیرمجموعه تأمین اجتماعی هستند ۱۵۷بنگاه است که در فاز اول ۱۰۵‌بنگاه واگذار خواهد شد.

به گزارش ایران آنلاین، مدیرعامل شستا گفت: طریقه واگذاری به این صورت است که آنها را به مزایده می‌گذاریم و کشف قیمت می‌کنیم اگر قیمت مطابق کارشناسی ما بود آن را به خریدار واگذار و در غیر این صورت آن را در فرابورس عرضه می‌کنیم.

مرتضی‌لطفی با بیان این‌که دستور رییس‌جمهور مبنی بر فروش بنگاه‌های اقتصادی در حال اجرا شدن است، گفت: همان‌طور که رییس‌جمهور روز گذشته گفتند تمام اولویت‌های ما بر واگذاری بنیادهای بنگاه‌های اقتصادی است.

لطفی خاطرنشان‌کرد: ارزش این شرکت‌ها معادل ۱۶‌هزارمیلیارد تومان است که در مرحله اول قصد داریم ۱۰۵بنگاه را واگذار کنیم، ضمن آن‌که تمام شرکت‌هایی که می‌خواهیم واگذار کنیم سودده هستند و فقط ۵ یا ۶مورد آنها هنوز به سوددهی نرسیده است.

 

وی افزود: برابر بخشنامه وزیر کار و تأمین اجتماعی از استخدام منسوبین افراد سیاسی و اقتصادی کاملاً منع شده‌ایم و در نظر داریم، ضمن اجرای این بخشنامه کادر مدیریتی خود را جوان کنیم و از زنان نیز استفاده کنیم بر همین اساس تاکنون مدیرعامل ۵هلدینگ تغییر کرد‌ه‌اند و متوسط سن مدیران عامل در شستا به ۴۵سال رسیده است، ضمن آن‌که زنان نیز از جایگاه مدیریتی خوبی برخوردار شده و این روند ادامه خواهد داشت.