۵ دستگاه ایکس‌ری موبایلی در گمرکات نصب می‌شود

رییس کل گمرک ۵ دستگاه ایکس‌ری موبایلی در گمرکات نصب می‌شود رییس کل گمرک ایران از برنامه‌ریزی برای نصب دستگاه ایکس‌ری موبایلی در گمرک‌های اینچه‌برون، باشماق و دو دستگاه در سیستان و بلوچستان از طریق فاینانس و یک دستگاه در سرخس خبر داد. به گزارش فارس، فرودعسگری، رییس کل گمرک ایران در مراسم افتتاح پیشرفته‌‌ترین […]

رییس کل گمرک

۵ دستگاه ایکس‌ری موبایلی در گمرکات نصب می‌شود

رییس کل گمرک ایران از برنامه‌ریزی برای نصب دستگاه ایکس‌ری موبایلی در گمرک‌های اینچه‌برون، باشماق و دو دستگاه در سیستان و بلوچستان از طریق فاینانس و یک دستگاه در سرخس خبر داد.

به گزارش فارس، فرودعسگری، رییس کل گمرک ایران در مراسم افتتاح پیشرفته‌‌ترین دستگاه تصویر‌برداری ایکس‌ری پرسرعت کامیونی کشور در گمرک شهید رجایی از برنامه‌ریزی برای نصب ایکس‌ری موبایلی در گمرک‌های اینچه‌برون، باشماق و دو دستگاه در سیستان و بلوچستان از طریق فاینانس و یک دستگاه در سرخس خبر داد.

عسگری با بیان این‌که به زودی یک دستگاه ایکس‌ری موبایلی نیز در گمرک شهید رجایی مستقر خواهد شد، افزود: محور برنامه‌های گمرک در بخش تجارت خارجی در هرمزگان رقم می‌خورد.

وی گفت: در حال حاضر تمامی کالاهای ورودی به گمرک شهید رجایی بندرعباس از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی به صورت هوشمند کنترل می‌شود و با راه‌اندازی ایکس‌ری پرسرعت علاوه بر کنترل هوشمند اطلاعات محموله‌ها تصاویر ایکس‌ری نیز با محتوای محموله‌های اظهار تطبیق داده می‌شود.

عسگری ادامه‌داد: برای تولید ۵ دستگاه ایکس‌ری با وزارت دفاع قرارداد داریم که دو دستگاه در گمرک بازرگان در حال آزمایش است و در فروردین سال آینده نصب می‌شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی حجم تجارت خارجی در ۱۰ماهه ابتدای امسال را ۸۰میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: ۳۷میلیارد دلار از این میزان صادرات بوده است.

وی افزود: حجم صادرات کشور در دوره مورد بررسی ۱٫۷درصد رشد داشته است.

 

به گفته عسگری؛ همچنین استان هرمزگان ۳۰درصد کل حجم تجارت خارجی کشور را در اختیار دارد و در ۱۰ماهه اول امسال گمرکات این استان ۱۰هزار میلیارد تومان درآمد داشتند که ۶۰درصد کل درآمد گمرک است.