فعالیت‌هایی از نوع استارت‌آپ‌‌ها راه میان‌بر رفع موانع است

رییس اتاق کرمان فعالیت‌هایی از نوع استارت‌آپ‌‌ها راه میان‌بر رفع موانع است رییس اتاق کرمان گفت: فعالیت‌هایی از نوع استارت‌آپ‌‌ها راه میان‌بری برای رفع موانع و مشکلات توسعه کسب ‌و کار است و اتاق کرمان با درک ضرورت پرداختن به این‌گونه فعالیت‌ها در مسیر کمک به توسعه آنها گام برمی‌دارد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل […]

رییس اتاق کرمان

فعالیت‌هایی از نوع استارت‌آپ‌‌ها راه میان‌بر رفع موانع است

رییس اتاق کرمان گفت: فعالیت‌هایی از نوع استارت‌آپ‌‌ها راه میان‌بری برای رفع موانع و مشکلات توسعه کسب ‌و کار است و اتاق کرمان با درک ضرورت پرداختن به این‌گونه فعالیت‌ها در مسیر کمک به توسعه آنها گام برمی‌دارد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی استان کرمان، سیدمهدی‌طبیب‌زاده اظهارکرد: راه پیشرفت کشور از مسیر کارآفرینی و به‌کاربردن تکنولوژی‌های نوین می‌گذرد زیرا دیگر نمی‌توان با تکیه بر روش‌های سنتی و منابع زیرزمینی به رقابت پرداخت.

وی ادامه‌داد: با انجام فعالیت‌هایی مانند نوآوردگا‌ه‌ها و استارت‌آپ‌ها، قصد داریم هر واقعیتی، از زیست‌بوم‌ و اکوسیستم خود رشد پیدا کند و نتیجه آن قابل لمس باشد.

طبیب‌زاده، اظهار‌کرد: اتاق کرمان قصد دارد با کمک گرفتن از مشاوران بین‌المللی فعال، اکوسیستمی برای همه بازیگران و ذی‌نفعان این حوزه فراهم کند تا بتوان استان را از نظر تکنولوژیک رشد داد و برای هر مجموعه‌ای نقش تعیین کرد.

وی تصریح‌کرد: در این مسیر تأکید ما بر استفاده از نیروهای بومی در کنار تجربیات این مشاوران بین‌المللی است زیرا معتقدیم جوانان ما درک صحیح‌تری از فضای کسب‌ و کار استان دارند.

رییس اتاق کرمان با بیان این‌که ایجاد مرکز شتاب‌دهنده ایده‌ها و راه‌اندازی صندوق‌های جسورانه برای حمایت از این مجموعه‌ها را در دستور کار داریم، گفت: برای آشنایی مجموعه‌های کشاورزی، واحدهای صنعتی و فعالان و کنشگران اقتصادی با این مباحث باید تلاش کرد تا از هوش، تجربه و توان جوانان در این مجموعه‌ها بیش از گذشته استفاده شود.

طبیب‌زاده، با تأکید بر این‌که برای ماندن جوانان کرمانی در استان تلاش خواهیم کرد، بیان‌کرد: ایجاد ۱۵۰هزار شغل به عنوان نیاز فعلی استان، از روش‌های معمولی امکان‌پذیر نیست و معتقدیم باید تعدادی کارآفرین را شناسایی کرد تا بتوانند برای افراد زیادی شغل ایجاد کنند.

وی تأکید‌کرد: باید موانع توسعه کارآفرینی را شناسایی و برای رفع آنها تلاش کرد تا عقب‌ماندگی تکنولوژی جبران شود.

وی افزود: عاقلانه‌‌ترین کار درک صحیح از واقعیت‌ها و توانمندی‌‌ها و همچنین حمایت از تشکل‌ها و فعالیت‌های مرتبط با کارآفرینی است.

رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان نیز با بیان این‌که گردشگری به عنوان صنعت هزاره سوم به دلایل متعددی مورد توجه همه برنامه‌ریزان و اقتصاددانان در سطح دنیاست، خاطرنشان‌کرد: ایجاد اشتغال ارزان، سریع، پایدار و آسان در صنعت گردشگری قابل مقایسه با ایجاد شغل در صنعت، کشاورزی و سایر حوزه‌ها نیست.

مهدی‌سیاوشی، اظهارکرد: درآمدزایی و توزیع درآمد در سطح جامعه یکی از مزایای صنعت گردشگری است و عده‌ای معتقدند حضور یک گردشگر خارجی به مدت یک هفته در کشور، معادل فروش ۴۰بشکه نفت ارزآوری دارد.

وی با بیان این‌که در کنار گردشگری، بخش وسیعی از مشاغل دیگر نیز فعال می‌شوند و این کمک به تحقق اهداف ایجاد شغل است، بیان‌کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده با توجه به الکترونیکی شدن بسیاری از فعالیت‌ها، افراد فقط با هدف گردشگری از خانه‌های خود بیرون می‌آیند و این خود تأکید بر اهمیت گردشگری است.

سیاوشی، با بیان این‌که ایران در صنعت گردشگری در بین کشورهای منطقه جایگاه خوبی ندارد، اظهار‌کرد: اولویت فعالیت‌ها در استان کرمان مربوط به گردشگری است زیرا وجود ۵ اثر ثبت جهانی، کویر لوت و آفتاب کم نظیر، بنا‌ها و جاذبه‌هایی از همه دوران تاریخ و… اهمیت و جایگاه گردشگری را در توسعه استان نشان می‌دهد.

رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان چند پیشنهاد را به فعالان حوزه‌های استارت‌آپ‌‌ها ارایه داد و گفت: مسایل مالی و تغییر پول ارزی گردشگران و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد یکی از درگیری‌های مهم آنهاست که تاکنون پیشنهاد قابل توجهی برای حل این مشکل مطرح نشده است.

وی در ادامه به راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری و استقبال گردشگران خارجی از آنها اشاره کرد و افزود: روستاییان نحوه جذب و برخورد با گردشگر، چگونگی برنامه‌ریزی برای گذراندن اوقات آنها و فروش صنایع‌دستی منطقه به آنها را نمی‌دانند که جوانان کارآفرین و فعال می‌توانند برنامه و مدلی برای فعال کردن اقتصاد این بوم‌گردی‌‌ها تدوین و اجرا کنند. سیاوشی، ارایه آموزش به بخش‌ها و صنوف مختلف مرتبط با گردشگری و همچنین معرفی، عرضه و فروش صحیح صنایع‌دستی را نیز از حوزه‌هایی عنوان کرد که پرداختن به آنها توسط جوانان ضروری است.