خضری:صادرات مرغ اهرمی برای رفع مشکلات مرغداران

  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به جای واردات گوشت برزیلی باید فکری برای صادرات محصولات مرغی و دامی کرد، گفت: صادرات مرغ اهرمی برای رفع مشکلات مرغداران است. رسول خضری درباره وضعیت مرغداری و دامداری در کشور، گفت: در حالی که می‌توانیم با حمایت از تولید داخلی نه تنها نیازهای داخل را پوشش […]

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به جای واردات گوشت برزیلی باید فکری برای صادرات محصولات مرغی و دامی کرد، گفت: صادرات مرغ اهرمی برای رفع مشکلات مرغداران است.

رسول خضری درباره وضعیت مرغداری و دامداری در کشور، گفت: در حالی که می‌توانیم با حمایت از تولید داخلی نه تنها نیازهای داخل را پوشش دهیم؛ چرا باید شاهد واردات گوشت برزیلی در کشور بود؛ محصولات مرغدار و دامدار‌ها با رعایت استاندارهای صادرات را می‌توان صادر کرد تا این اقشار زحمتکش متضرر نشوند.

کمبود کشتارگاه‌های صنعتی در کشور مشهود است

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کمبود کشتارگاه‌های صنعتی در کشور مشهود است، تصریح کرد: باید به تناسب میزان مرغداری‌ها در کشور صنایع تبدیلی کارآمد فعال شود؛ تا مرغدار بتواند محصولاتش را به ریل صادرات بفرستد.

وی ادامه داد: برخی از شرکت‌ها که شیر را از دامدار خریداری می‌کنند؛ متأسفانه در زمان مقرر بهای آن را پرداخت نمی‌کند و از همین رو دامدار را وارد مشکلات اقتصادی می‌کنند و این درحالی است که دامدار‌ها بهای فروش شیر را باید به موقع دریافت کنند.

نماینده مردم سردشت در مجلس، ادامه داد: نباید در پرداختی شیر مدارس به دامدار‌ها تأخیر داشته باشیم و این در حالی است که شیر ی که دامدار‌ها در اختیار وزارت آموزش و پرورش برای مصرف دانش آموزان قرار می‌دهند؛باید در زمان مقرر پرداخت شود، اما متأسفانه این پرداختی با تأخیر انجام می‌شود.

بزرگ‌ترین مشکل صنعت دامداری و کشاورزی در کشور کمبود صنایع تبدیلی مدرن است

خضری افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات صنعت دامداری، مرغداری و کشاورزی در  کشور کمبود صنایع تبدیلی مدرن است؛ زیرا به‌طور مثال نباید محصولات کشاورز ی از جمله زعفران را فله‌ای صادر کنیم؛ زیرا زعفران ایرانی در ترکیه بسته بندی و سپس به خودمان فروخته می‌شود که این امر به هیچ وجه توجیه ندارد.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس، تصریح کرد: برند زعفران در جهان به شمار می‌آییم اما سؤالی که مطرح است این است که چرا ما باید واردات محصولی همچون زعفران داشته باشیم و این در حالی است که این نوع مشکلات را می‌توانیم در عدم تکنولوژی و صنایع تبدیلی کارآمد جستجو کرد.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که کشتارگاه صنعتی نیازمند تکنولوژی مدرن هستند، گفت: برای کمک به صنعت دامداری و مرغداری ریل صادرات را باید فعال کرد تا ساختاری برای صادرات مرغ طراحی شود که مرغداران مجبور نشوند مرغی که با زحمت فراوان تولید می‌کنند را با بهای ناچیز بفروش برساند.