کاهش ۶۸ درصدی بارش درحوضه دریاچه ارومیه سال جاری

کلانتری مطرح کرد کاهش ۶۸ درصدی بارش درحوضه دریاچه ارومیه سال جاری ربیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این‌که ۹۶ برنامه برای احیای دریاچه ارومیه داریم، گفت: در سال جاری میزان بارش‌ها درکل کشور وحوضه دریاچه ارومیه ۶۸ درصد کاهش یافته است. به گزارش ایرنا، دکترعیسی کلانتری  در حاشیه دهمین همایش بین‌المللی موتورهای […]

کلانتری مطرح کرد

کاهش ۶۸ درصدی بارش درحوضه دریاچه ارومیه سال جاری

ربیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این‌که ۹۶ برنامه برای احیای دریاچه ارومیه داریم، گفت: در سال جاری میزان بارش‌ها درکل کشور وحوضه دریاچه ارومیه ۶۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، دکترعیسی کلانتری  در حاشیه دهمین همایش بین‌المللی موتورهای دورنسوز و نفت با اشاره به برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه افزود: با کاهش ۶۸ درصدی بارش‌ها در این حوضه آبی لازم است ابتدا حوضه دریاچه ارومیه آب کافی داشته باشد.

وی با بیان این‌که وضعیت بارش‌ها در سال جاری مناسب نبوده است، ادامه داد: تأمین آب دریاچه ارومیه در گرو پر آب شدن آب حوضه دریاچه است ولی علاوه بر آن ۹۶ برنامه برای احیای این دریاچه در دستور کار داریم.

کلانتری با ابراز خرسندی از این‌که دریاچه ارومیه قابل احیا است، ادامه داد: ولی اجرای آن نیاز به تأمین سرمایه و اعتبار دارد.

ضرورت تغییر در ساختار صنعت خودرو‌سازی

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به ضرورت تولید خودروهای برقی در کشور، خاطرنشان کرد: تعداد خودروهای برقی ساخته شده در کشور دو تا ۳دستگاه است و هنوز ما به تولید ۱۰۰دستگاه از این خودرو‌ها نرسیده‌ایم.

وی با تأکید بر این‌که باید صنعت خودرو‌سازی تجدید نظر جدی صورت گیرد، اضافه کرد: ادامه این روند در صنعت خودروسازی آسیب جدی سلامت مردم را در پی خواهد داشت.

کلانتر اظهار کرد: ما باید به سرعت از ساختارهای کنونی در صنعت خودروسازی بیرون بیاییم و خودروهای سالم‌تر، کم مصرف‌تر و با راندمان بالا تولید کنیم.

***وضعیت سوخت خودروها

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص آلودگی سوخت خودرو‌ها یادآور شد: میزان گوگرد موجود در بنزین باید ۵۰ ppm باشد که در برخی موارد میزان گوگرد بیش‌تر از این میزان است.

 

وی با بیان این‌که بنزن موجود در بنزین مناسب است، گفت: مشکل اصلی ما در گازوئیل است.