خط اعتباری بدون سقف از اگزیم بانک روسیه

رییس اداره تأمین مالی و سرمایه‌گذاری بین‌الملل بانک توسعه صادرات تشریح کرد خط اعتباری بدون سقف از اگزیم بانک روسیه رییس اداره تأمین مالی و سرمایه‌گذاری بین‌الملل بانک توسعه صادرات تشریح کرد: از اتفاقات شاخص در حوزه تأمین مالی در سال جاری قرارداد خط اعتباری بدون سقف از اگزیم بانک روسیه بود که به امضا […]

رییس اداره تأمین مالی و سرمایه‌گذاری بین‌الملل بانک توسعه صادرات تشریح کرد

خط اعتباری بدون سقف از اگزیم بانک روسیه

رییس اداره تأمین مالی و سرمایه‌گذاری بین‌الملل بانک توسعه صادرات تشریح کرد: از اتفاقات شاخص در حوزه تأمین مالی در سال جاری قرارداد خط اعتباری بدون سقف از اگزیم بانک روسیه بود که به امضا رسیده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک توسعه صادرات، کامران‌رضوانی به تشریح یکی از مهم‌ترین قراردادهای تأمین مالی خارجی بانک توسعه صادرات پرداخت و گفت: شرایط و مفاد قرارداد تأمین مالی ذکر شده طی مذاکرات فشرده هیأت بانکی جمهوری اسلامی ایران با مقامات بانکی و حقوقی اگزیم بانک روسیه مورد توافق قرار گرفت و قرارداد تأمین مالی بین این بانک به همراه بانک‌های ملت، پاسارگاد، سپه، پارسیان با مدیرعامل اگزیم بانک روسیه در حضور سفیر کشورمان در روسیه و مقامات بلند پایه بانکی و بیمه‌ای روسیه در تاریخ چهارم دی‌ماه امسال به امضا رسید.

رضوانی افزود: براساس مشخصات این قرارداد اعتباری، تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها تولیدی و عمرانی داخل کشور با دوره ساخت ۳ تا ۵سال و دوره بازپرداخت ۱۰سال در کشور (منشأ ساخت کشور روسیه در دامنه ۳۰ تا ۵۰درصد) بدون محدودیت سقف تأمین مالی امکان‌پذیر می‌باشد. وزارت امور اقتصادی و دارایی کشورمان بایستی نسبت به صدور ضمانتنامه دولتی برای نافذ شدن قرارداد به نفع بانک روسی اقدام نماید. خاطرنشان می‌شود در خصوص درخواست‌های بخش دولتی و خصوصی بایستی اولویت آن توسط وزارتخانه ذی‌ربط تأیید شود.