احتمال واگذاری یک شرکت صنعتی بدون برگزاری مزایده

احتمال واگذاری یک شرکت صنعتی بدون برگزاری مزایده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: طولانی شدن و تعیین تکلیف نشدن طرح پروفیل زاگرس آفتی برای این واحد است و باید هر چه زودتر وضعیت آن مشخص شود. به گزارش ایرنا، ایوب‌درویشی در نشست بررسی و تعیین تکلیف طرح پروفیل زاگرس اظهارکرد: […]

احتمال واگذاری یک شرکت صنعتی بدون برگزاری مزایده

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: طولانی شدن و تعیین تکلیف نشدن طرح پروفیل زاگرس آفتی برای این واحد است و باید هر چه زودتر وضعیت آن مشخص شود.

به گزارش ایرنا، ایوب‌درویشی در نشست بررسی و تعیین تکلیف طرح پروفیل زاگرس اظهارکرد: این طرح با توجه به حجم سرمایه‌گذاری، مشکلات انباشت بدهی، تبعات اجتماعی و اقتصادی برای مجری طرح و تعهدات بنیاد برکت باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

وی تأکیدکرد: در صورتی‌که بانک‌ها آخرین تخفیفات و بخشش‌ها را اعمال کنند، اصل بدهی به صورت تقسیط در بیاید و یکی از بانک‌ها، ظرف یک هفته کاری بدون مزایده با توجه به شرایط ویژه طرح را واگذار به خریدار کند و خریدار نیز برنامه زمان‌بندی برای احیا و راه‌اندازی طرح ارایه و با همکاری بنیاد برکت و صندوق ضمانت شهرک‌ها این طرح فعال شود.

وی افزود: همه مقامات ارشد استان پیگیر هستند تا مشکل این طرح حل شود زیرا با توجه به حجم سرمایه‌گذاری انجام شده و همراهی بنیاد برکت برای خروج این طرح از رکود به نوعی سعی می‌شود تا مشکلات پیش پای این واحد برطرف و هرچه سریعتر وارد چرخه تولید شود.

درویشی گفت: به فعالیت‌های خود و عملکرد مناسب بنیاد برکت اعتقاد داریم و می‌دانیم این بنیاد به دنبال سود نیست به همین خاطر از بنیاد می‌خواهیم که همکاری‌های لازم را با خریدار طرح انجام دهد.

وی همچنین از مدیرعامل صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی نیز خواست که با بخشش جرایم دیرکرد ضمانت صندوق و تقیسط و اعمال تنفس برای بازپرداخت ضمانت پرداخت شده با خریدار نهایت همکاری را داشته باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست به تشریح مسایل و مشکلات طرح پرویل زاگرس پرداخت و گفت: این واحد سال‌ها است که دچار مشکل شده و دارای بدهی ۳ فقره تسهیلات به ارزش ۵۶میلیاردریال به بانک صنعت و معدن و ۲۵میلیاردریال به بانک ملت و ۶میلیاردو‌۲۰۰میلیون‌ریال به صندوق ضمانت شهرک‌ها است.

یارا…نصیری اظهارکرد: این طرح در ازای ۳۳میلیاردو‌۵۰۰میلیون‌ریال به تملک یکی از بانک‌ها درآمده است و در مجموع ۱۱۱میلیاردریال بدهکار به ذی‌نفعان مختلف است.

 

وی ادامه‌داد: براساس اظهارات مسؤولان بنیاد برکت ۷میلیاردریال از سوی بنیاد برکت به خریدار پرداخت شده تا بتواند این طرح را فعال کند که امیدواریم هرچه سریعتر به تعهدات خود در قبال آن عمل کند.