ادعای اشتغال‌زایی با منابع ۷۰هزارمیلیاردتومانی بی‌پایه است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ادعای اشتغال‌زایی با منابع ۷۰هزارمیلیاردتومانی بی‌پایه است عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، گفت: دولت اعلام کرد با برداشت مبالغی از صندوق توسعه و خزانه و دیگر درآمد‌ها که مجموعاً به ۷۰هزارمیلیاردتومان می‌رسد ایجاد اشتغال می‌کند که این حرف یک حرف بی‌پایه و اساس است. به گزارش مناقصه‌مزایده، جبارکوچکی‌نژاد تصریح کرد: […]

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس

ادعای اشتغال‌زایی با منابع ۷۰هزارمیلیاردتومانی بی‌پایه است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، گفت: دولت اعلام کرد با برداشت مبالغی از صندوق توسعه و خزانه و دیگر درآمد‌ها که مجموعاً به ۷۰هزارمیلیاردتومان می‌رسد ایجاد اشتغال می‌کند که این حرف یک حرف بی‌پایه و اساس است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، جبارکوچکی‌نژاد تصریح کرد: بعد از ۴۰ سال نباید شعاری در کشور عمل کنیم، باید برای ایجاد اشتغال پایدار تعریف داشته باشیم و اشتغالی را که خدمات و تولید را رونق می‌دهد را ایجاد کنیم.

وی در خصوص توجه به اشتغال و موضوع اشتغال جوانان در لایحه بودجه سال ۹۷، اظهارداشت: در بحث اشتغال فهم مشترکی در کشور وجود ندارد، زمانی که گفته می‌شود اشتغال باید به تولید، خدمات و نیروی کار ماهر فارغ‌التحصیل فکر کنیم و آیتم‌های پایین‌دست اشتغال را ببینیم و سپس بگوییم اشتغال ایجاد کرده‌ایم.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حرف دولت در خصوص ایجاد یک میلیون اشتغال عجیب است، گفت: این مسأله نیازمند داشتن منابع، اصلاح روش‌ها و راهکار است، بیاییم به تولید و خدمات، آموزش نیروی انسانی تا با انجام برخی موارد اشتغال ایجاد کنیم.

وزیر کار با مسایل حوزه اشتغال آشنا نیست

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که بحث اشتغال در حوزه وزیر کار است اما وزیر با مسایل حوزه اشتغال آشنا نیست، ادامه‌داد: وی در حضور خود در استان حوزه انتخابیه من در بخش گردشگری تعدادی آلاچیق را افتتاح کرد و اعلام داشت که ایجاد اشتغال کرده در صورتی‌که این مسأله تنها در حوزه گردشگری است.

کوچکی‌نژاد با اشاره به این‌که هرم اشتغال تفاوت کرده و درحال حاضر دکتر بیکار در کشور داریم، ادامه‌داد: صندوق شرکت‌های دانش‌بنیان ۳‌هزارمیلیاردتومان پول دریافت کرده اما بحث اشتغال در آن مغفول مانده است، از ۳‌هزارمیلیاردتومان سرمایه باید برای ایجاد اشتغال مقاطع تحصیلی دکتری و تولید علم هزینه شود، متأسفانه حلقههای پیوسته‌ای در زمینه اشتغال وجود ندارد.

منابعی از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده برای تسهیلات اشتغال جوانان دیده نشده است

 

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ در پایان در خصوص این‌که آیا همانند سنوات گذشته ۲۷صدم‌درصد از منابع درآمدی مالیات بر ارزش افزوده برای تسهیلات ایجاد اشتغال جوانان در لایحه بودجه سال ۹۷ در نظر گرفته شده بود، اظهارداشت: چنین موردی در لایحه بودجه سال ۹۷ دیده نشده است.