فروش ویژه محصولات ایرانی با هدف حمایت از تولید داخل

مشاور اقتصادی ‌و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران مطرح کرد فروش ویژه محصولات ایرانی با هدف حمایت از تولید داخل مشاور عالی اقتصادی ‌و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران از اجرای طرح فروش ویژه محصولات ایرانی با هدف حمایت تولید داخلی و اشتغال‌زایی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، محمدباقرمجتبایی اظهارکرد: در راستای اجرای […]

مشاور اقتصادی ‌و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران مطرح کرد

فروش ویژه محصولات ایرانی با هدف حمایت از تولید داخل

مشاور عالی اقتصادی ‌و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران از اجرای طرح فروش ویژه محصولات ایرانی با هدف حمایت تولید داخلی و اشتغال‌زایی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، محمدباقرمجتبایی اظهارکرد: در راستای اجرای فرامین رهبری و تأکید بر اصل اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی، اتاق اصناف ایران با همکاری برخی اتحادیه‌های صنفی طرحی را در نظر گرفته که هدف اصلی آن حمایت از اشتغال و حفظ مشاغل موجود است.

وی افزود: ویژگی مهم دیگر طرح یاد شده، برند‌سازی محصولات داخلی با حمایت تولیدات داخلی و فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالاهای ایرانی و عملاً مبارز واقعی با قاچاق کالا است.

مجتبایی با بیان این‌که طرح مذکور از ابعاد و اهداف مختلف مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است، تصریح‌کرد: این طرح ویژه برای بازار پایان سال که میزان عرضه ‌و تقاضا افزایش می‌یابد و تمرکز بیش‌تر بر انواع پوشاک کیف‌ و کفش و محصولات چرمی است، به اجرا در می‌آید.

مشاور اتاق اصناف ایران با بیان این‌که این طرح از ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته است‌، افزود: به‌طورکلی ۹۲درصد تولیدکنندگان پوشاک، صنفی هستند و اصناف با کم‌ترین سرمایه‌گذاری بیش‌ترین اشتغال‌زایی را دارند و هر چقدر این واحد‌‌ها تقویت شوند، بندهای دیگر اقتصاد مقاومتی یعنی درون‌نگری، برون‌زایی و تقویت صادرات فراهم خواهد شد.

مجتبایی گفت: هر چقدر میزان تولیدات داخلی ما با کیفیت‌تر باشد‌، می‌توان زمینه صادرات را فراهم کرد. ‌باید زمینه توسعه صادرات محصولات داخلی را فراهم کنیم و با این رویکرد الگویی طراحی کردیم که مشابه آن نیز ‌برای شهرستان‌های کشور ارسال خواهد شد.

وی با بیان این‌که همه رسته‌ها می‌توانند در این طرح حضور داشته باشند، افزود: در حال حاضر اولویت با صنوفی است که در روزهای پایانی سال متقاضی بیش‌تری دارند؛ ما می‌توانیم تولید خوب و با کیفیت داشته باشیم و در این طرح ویژگی‌هایی مانند کیفیت، تنوع و قیمت را بر محصولات ایرانی دیده شده است؛ مسأله مهم دیگر بحث مشتری‌مداری است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

مجتبایی تأکید‌کرد: در این طرح مشتری‌مداری به عنوان یک اصل مهم دیده شده به‌گونه‌ای که اگر مشتری بخواهد کالا را تعویض یا پس دهد این امکان برایش فراهم باشد و مصرف‌کننده بتواند با آرامش خرید کند و هم از کیفیت و قیمت مناسب رضایت داشته باشد. برای فروشندگان نیز شاخص‌هایی در نظر گرفته‌ایم که باید فروشندگانِ مشمول این طرح باید این شاخص‌‌‌ها را رعایت کنند و به فروشندگان لوگو داده می‌شود تا در مغازه‌های خود نصب کنند.

وی افزود: هدف اصلی ما حمایت از کالای صددرصد ایرانی با رعایت تکریم ارباب رجوع است به‌گونه‌ای که مشتری احساس کند برنده واقعی است و این حس باید به وجود بیاید که با خرید کالای ایرانی تولیدکنندگان ایرانی در کار خود باقی می‌مانند و انتظار ما این است که مسؤولان نیز حمایت لازم و واقعی را داشته باشند.

 

مشاور اتاق اصناف ایران اظهار‌کرد: کالای ایرانیِ با کیفیت، رعایت نرخ‌های متعارف و رقابتی، داشتن تنوع و گوناگونی در طرح‌ها و مدل‌های کالا، شناسنامه‌دار بودن کالاها، الزام تعویض یا مرجوعی کالا حداکثر تا یک هفته از ویژگی‌های خرید در این طرح در نظر گرفته شده است. داشتن پروانه کسب، داشتن برچسبِ قیمت، ارایه رسید محصول، الزام به تعویض و رجوعی کالا‌، مشتری‌مداری و خدمات پس از فروش، تکریم مشتریان، چیدمان مناسب و جذاب مغازه، الصاق طرح لوگو مشترک اتاق و اتحادیه از شاخص‌هایی است که در این طرح برای فروشندگان در نظر گرفته شده است.