راه‌اندازی واحدهای جدید صنعتی در ۵۰ هزار نقطه کشور

وزیر صمت اعلام کرد راه‌اندازی واحدهای جدید صنعتی در ۵۰ هزار نقطه کشور   وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دوره پسابرجام، فقط در حوزه صنعت، معدن و تجارت ۹٫۷میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، به ثبت رسیده است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدشریعتمداری در جشنواره قهرمانان […]

وزیر صمت اعلام کرد

راه‌اندازی واحدهای جدید صنعتی در ۵۰ هزار نقطه کشور

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دوره پسابرجام، فقط در حوزه صنعت، معدن و تجارت ۹٫۷میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، به ثبت رسیده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدشریعتمداری در جشنواره قهرمانان صنعت گفت: اگر بخواهیم به بازارهای جهانی در حوزه خدمات فنی و مهندسی وارد شویم باید بتوانیم برندسازی کنیم، این در حالی است که صنعتگران چون به سختی کار‌ها را به پیش می‌برند، قابل افتخار هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد صنعتی مثبت ۶٫۵درصد در سال گذشته، گفت: صنعت، معدن و تجارت روند روبه رشدی را پشت سر می‌گذارد و توصیه من به همه صنعتگران و فعالان اقتصادی این است که با وجود همه سختی‌‌ها خود را به‌روز نگه دارند تا در دنیای پررقابت رقابتی امروز بتوانند رقابت کنند.

شریعتمداری روند رو به رشد تقاضای تأسیس واحدهای صنعتی را بسیار امیدآفرین دانست و یادآورشد: تقاضای تأسیس واحدهای صنعتی در ۱۰ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر در یک ساله گذشته با تصمیم ستاد فرماندهی اقتصادی نزدیک به ۴هزارو‌۷۰۰واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰درصد را به تولید برسانیم و در بیش از ۵۰هزار نقطه کشور در حال راه‌اندازی واحدهای جدید صنعتی هستیم.

وی با بیان این‌که در دوره پسابرجام فقط در حوزه صنعت، معدن و تجارت ۹٫۷میلیارددلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به ثبت شورای عالی جذب سرمایه‌گذاری خارجی رسیده است.

در ادامه این مراسم، معاون وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر رابطه بین ورزش و صنعت در دنیای کنونی، گفت: باید از این رابطه به خوبی استفاده کرد و تدابیری برای کمک کردن این دو حوزه به یکدیگر اندیشیده شود.

محمدرضاداورزنی با بیان این‌که ورزش دارای پارامترهایی است که می‌توان در حوزه‌های تولید، اشتغال، تولید ناخالص ملی و صنعت از آن استفاده کرد، افزود: هم‌اکنون بیش از ۱۵میلیون نفر در حوزه ورزش کشور از تولیدات صنعتی استفاده می‌کنند ضمن این‌که حوزه قهرمانی ورزش می‌تواند نقش به‌سزایی در ایجاد برندینگ صنعت داشته باشد.

وی با اشاره به سیاست‌های وزارت ورزش در بحث برندینگ صنعت کشور گفت: در این راستا تلاش و تشویق می‌کنیم و در جایی هم اجبار می‌کنیم که تمام رشته‌های ورزشی به برند‌ها و تولیدکنندگان داخلی اعتماد کنند تا در این مسیر بتوانیم نقش مهمی در رشد و توسعه صنعت کشور داشته باشیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان این‌که از ورزش می‌توان برای معرفی و شناساندن برند در سطح داخل و خارج استفاده کرد، اظهارداشت: دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کند چرا که به‌طور قطع این توانمندی در حوزه داخلی وجود دارد.

به گفته داورزنی، رابطه نزدیک صنعت و ورزش می‌تواند به یکدیگر کمک کنند تا در عرصه‌های مختلف حرف برای گفتن داشته باشیم.

همچنین دبیرکل سیزدهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران، در این مراسم با تأکید بر این‌که هم‌اکنون صنعت کشور در شرایط خوبی نیست، ابراز امیدواری کرد که با تدبیر مؤثر دولت در حمایت از تولید داخلی و برند ملی، شاهد رشد صنعت در کشور باشیم.

فرشاد به آبادی گفت: رسیدن قیمت دلار به مرز ۵هزارتومان فرصتی را برای ارزآوری در حوزه صادرات برای کشور فراهم کرده که لازم است دولت از برندسازی، برند ملی و تولید داخلی حمایت داشته باشد.

 

به گفته وی، با تدبیر دولت و به‌ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت، بهبود وضعیت کسب و کار به‌ویژه در حوزه برند دور از دسترس نیست.