بازدید شهردار کلان‌شهر اراک از کوی کوثر در منطقه ۳

بازدید شهردار کلان‌شهر اراک از کوی کوثر در منطقه ۳ نصراللهی مدیر منطقه‌۳ گفت: شهر اراک از جمله نوشهرهایی است که در چارچوب فرهنگ نوشهرسازی، طی ۳دهه گذشته در اثر گسترش شهرنشینی و توسعه واحدهای صنعتی به مجموعه‌ای آمیخته شده از صنایع و مجموعه‌های سکونتی تبدیل شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، هسته مرکزی شهر اراک […]

بازدید شهردار کلان‌شهر اراک از کوی کوثر در منطقه ۳

نصراللهی مدیر منطقه‌۳ گفت: شهر اراک از جمله نوشهرهایی است که در چارچوب فرهنگ نوشهرسازی، طی ۳دهه گذشته در اثر گسترش شهرنشینی و توسعه واحدهای صنعتی به مجموعه‌ای آمیخته شده از صنایع و مجموعه‌های سکونتی تبدیل شده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، هسته مرکزی شهر اراک از بافت قدیمی بازار و میدان شهدا شکل گرفته که بیش‌ترین تراکم تجاری را در خود جای داده است و همین موضوع آمار مراجعه شهروندان به مرکز شهر را در حد چشمگیری بالا نگه داشته است و رشد روزافزون جمعیت شهر و اضافه شدن تعداد خودرو‌ها در کنار فعالیت صنایع به آلودگی هوا منجر شده است.

نصراللهی افزود: با توجه به این شرایط، تراکم‌زدایی یکی از راهکارهای اساسی جهت رفع مشکلات ترافیکی، آلودگی هوا و همچنین صرفه‌جویی در انرژی و هزینه‌های عمرانی است، در این راستا مدیریت شهری از پروژه‌های مسکونی که با در نظر گرفتن الگوهای استاندارد شهری، برنامه‌ریزی می‌شوند؛ استقبال می‌نماید.

نصراللهی افزود: پروژه کوی کوثر یکی از مواردیست که با هدف تراکم‌زدایی و رعایت اصول شهرسازی کلید خورده است و در همین راستا جلسه‌ای با مسؤولین پروژه به تشریک مساعی و تعریف وظایف شهرداری در ارایه خدمات و تأسیسات شهری در کوی کوثر پرداختند.

همچنین جلسه هم‌اندیشی و نشست صمیمانه شهردار شهر اراک به همراه سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و مسؤولین و کارشناسان حوزه فضای سبز سازمان در محل بوستان بانوان انجام شد.

 

در این نشست صمیمانه مهندس تاجران ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه فضای سبز شهری بر روند رسیدگی بیش‌تر به فضای سبز تأکید کرد. در ادامه جلسه کارشناسان فضای سبز مشکلات موجود در توسعه و نگهداری فضای سبز را بررسی کرده و راه‌حل‌های برطرف کردن مشکلات بررسی شد.