اشد مجازات در انتظار قاضی یا کارمند فاسد در دستگاه قضا

محسنی‌اژه‌ای اعلام کرد اشد مجازات در انتظار قاضی یا کارمند فاسد در دستگاه قضا معاون اول قوه قضاییه با بیان این‌که اگر قاضی و کارمندی در قوه قضاییه مرتکب خلاف شد و خلافش ثابت شد باید به اشد احوال مجازات شود، گفت: نباید بی‌انصافی در جامعه پمپاژ شود. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌غلامحسین‌محسنی‌اژه‌ای در آیین تودیع […]

محسنی‌اژه‌ای اعلام کرد

اشد مجازات در انتظار قاضی یا کارمند فاسد در دستگاه قضا

معاون اول قوه قضاییه با بیان این‌که اگر قاضی و کارمندی در قوه قضاییه مرتکب خلاف شد و خلافش ثابت شد باید به اشد احوال مجازات شود، گفت: نباید بی‌انصافی در جامعه پمپاژ شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌غلامحسین‌محسنی‌اژه‌ای در آیین تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان، اظهارکرد: دیانت، شجاعت، غیرت و بصیرت در مردم چهارمحال و بختیاری وجود دارد و این مردم همواره در تصمیم‌گیری به موقع عمل کردند.

وی افزود: دشمن در حال تزریق ناامیدی و یأس در میان جامعه است اگر در چنین مواقعی با انصاف عمل نکنیم به یک جامعه ایده‌آل نخواهیم رسید.

محسنی‌اژه‌ای با تأکید بر این‌که نباید به شایع‌پراکنی در فضای مجازی پرداخت، گفت: دامن زدن به این موضوعات از روی غفلت و بی‌توجهی درست نیست.

معاون اول قوه قضاییه بیان‌کرد: امروز همگان به شدت به رعایت انصاف و عدالت نیازمند هستند و اگر این امر محقق شود بسیاری از مسایل وجود ندارد.

محسنی‌اژه‌ای با بیان این‌که در قوه قضاییه اساس کار بر تقویت ایمان و تقوا است، افزود: این قوه امروز از زبان دشمنان و غافلان مورد هجمه قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که در قوه قضاییه ایراد و اشکال وجود دارد که قابل نقد و اعتراض است اما آیا همه این نقد‌ها صحیح است؟ ادامه‌داد: همه این موارد نه تنها صحیح نیست بلکه بی‌انصافی و ظلم است به افرادی که در این سنگر پرخطر تلاش می‌کنند.

محسنی‌اژه‌ای با بیان این‌که رسیدگی دیر به پرونده‌ها، اعتراض به این‌که حق افراد به درستی محقق نمی‌شود از ایراداتی است که به قوه قضاییه گرفته می‌شود، تصریح‌کرد: در سال آتی براساس تکلیف در قانون به این قوه وظایفی محول شده است و اعتبار ۲۳هزارو‌۸۰۰میلیاردتومان برای انجام آنان نیاز است در صورتی‌که دولت ۸هزارو‌۷۰۰ یا ۸۰۰میلیارد‌تومان برای آنها در نظر گرفته است.

وی ادامه‌داد: مجلس همکاری لازم را داشته و ۸۰۰میلیاردتومان به این اعتبار اضافه کرده است اما باز هم با نیاز قوه قضاییه فاصله دارد و اگر به این قوه کم‌تر از ۱۸هزارو۸۰۰میلیاردتومان داده شود بسیاری از تکالیف این قوه بر زمین خواهد ماند.

محسنی‌اژه‌ای اظهارکرد: در برنامه پنجم توسعه کشور مقرر شد که ۸۰۰قاضی سالانه در دستگاه قضا استخدام شود اما با این امر مخالفت شد در صورتی‌که حجم پرونده‌ها زیاد است و به وجود این افراد نیاز است.

سخنگوی قوه قضاییه تأکیدکرد: در برنامه ششم توسعه با همراهی دولت و مجلس مقرر شد تا در طول ۵سال، ۴هزار قاضی و ۳هزارو‌۲۰۰ کارمند به این قوه اضافه شود اما پس از برگزاری آزمون هنوز اعتبار لازم برای ورود این افراد تأمین نشده است.

محسنی‌اژه‌ای تصریح‌کرد: در بسیاری از امور می‌توان اختلافات را توسط خانواده، بسیج و شورای حل اختلاف، برطرف کرد و تا جایی که ممکن است پرونده قضایی تشکیل داده نشود تا از حجم پرونده‌‌ها کاسته شود.

 

وی گفت: بخشی از وظیفه قوه قضاییه شناسایی، تنبیه و مجازات مجرم است که این موارد در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه نقش دارند.