استقلال- الهلال مهم‌ترین دیدار هفته لیگ قهرمانان آسیا

استقلال- الهلال مهم‌ترین دیدار هفته لیگ قهرمانان آسیا الهلال همیشه رقیبی آشنا برای فوتبال دوستان ایرانی بوده است. به گزارش سایت نود، نایب قهرمان آسیا در فصل گذشته فوتبال عربستان دبل کرد. قهرمان لیگ شد و جام حذفی را هم فتح کرد. الهلال در لیگ قهرمانان آسیا ۲۵ بار با تیم‌های ایرانی بازی کرده که […]

استقلال- الهلال مهم‌ترین دیدار هفته لیگ قهرمانان آسیا

الهلال همیشه رقیبی آشنا برای فوتبال دوستان ایرانی بوده است.

به گزارش سایت نود، نایب قهرمان آسیا در فصل گذشته فوتبال عربستان دبل کرد. قهرمان لیگ شد و جام حذفی را هم فتح کرد. الهلال در لیگ قهرمانان آسیا ۲۵ بار با تیم‌های ایرانی بازی کرده که حاصلش ۱۱برد، ۸باخت و ۶تساوی بوده است.

این تعداد بازی الهلال با تیم‌های عربستانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیاست و اگر بازیهای الهلال با تیم‌های ایرانی پیش از لیگ قهرمانان آسیا در جام باشگاه‌های آسیا و جام در جام هم حساب شود، این تعداد افزایش پیدا می‌کند.

حریف سه‌شنبه استقلال فصل قبل ۶بار با ایرانی‌ها بازی کرد که نباخت و به ۳برد و ۳تساوی رسید. در مرحله گروهی با پرسپولیس دو بار مساوی کرد، در یک هشتم نهایی دو بار استقلال خوزستان را شکست داد و در نیمه نهایی یک برد و یک مساوی مقابل پرسپولیس داشت. الهلال سابقه بازی استقلال، صبا باتری، مس کرمان، ذوب آهن، سپاهان، پرسپولیس، فولاد، استقلال خوزستان و تراکتورسازی را دارد.

هشتمین ملاقات

استقلال و الهلال ۳بار در لیگ قهرمانان با هم بازی کردند که دوبار الهلال برده و یک مرتبه استقلال.

سابقه بازی این دو تیم البته بیش‌تر از این ۳بازی است. اولین ملاقات آبی‌های ایران و عربستان به جام باشگاه‌های ۱۳۷۰ برمی‌گردد. استقلال در مرحله گروهی یک-صفر به الهلال باخت، در فینال هم در ضربات پنالتی مغلوب حریف خود شد.

استقلال در سال‌۷۵ در جام برندگان آسیا با الهلال بازی کرد که باز هم در پنالتی به حریف خود باخت.

جام باشگاه‌های‌۱۹۸۸ اولین برد استقلال مقابل الهلال بود که استقلال دو- یک پیروز شد.

با شروع لیگ قهرمانان آسیا دو تیم ۳بار با هم بازی کردند. تقابل اول در لیگ قهرمانان‌۲۰۰۳ بود که الهلال در ورزشگاه آزادی سه‌ـ دو استقلال را برد.

این دو تیم پرطرفدار در سال‌۲۰۱۳ هم دو تیم هم گروه بودند. در بازی رفت استقلال دو-یک الهلال را در ریاض برد و در بازی برگشت یک-صفر به این تیم در آزادی باخت.

در مجموع استقلال و الهلال تاکنون ۷بار با هم بازی کردند که سهم استقلال دو برد، دو مساوی و دو باخت بوده است. استقلال البته هر دو تساوی خود را در ضربات پنالتی باخته است.

استقلال تا به امروز ۱۳بار با تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده است که حاصلش ۶برد، یک مساوی و ۷باخت بوده است.

این تیم فصل قبل با تعاون هم گروه بود که رفت و برگشت این تیم را برد.

 

استقلال مجموعاً در لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الهلال، الاهلی، الشباب، التعاون و الاتحاد عربستان بازی کرده است.