مهمترین دستاورد پنجمین همایش صنعت خودرو حمایت دولت و مجلس از صنعت قطعهسازی دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو ایران، مهمترین دستاورد پنجمین همایش صنعت خودرو را تأکید دولت و مجلس بر اهمیت صنعت قطعهسازی به عنوان رکن و پایه خودروسازی کشور اعلام کرد و گفت: در این همایش ضمن ارایه راهکارهایی برای حمایت […]
مهمترین دستاورد پنجمین همایش صنعت خودرو
حمایت دولت و مجلس از صنعت قطعهسازی
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو ایران، مهمترین دستاورد پنجمین همایش صنعت خودرو را تأکید دولت و مجلس بر اهمیت صنعت قطعهسازی به عنوان رکن و پایه خودروسازی کشور اعلام کرد و گفت: در این همایش ضمن ارایه راهکارهایی برای حمایت از صنعت قطعهسازی کشور بر این نکته مهم تأکید شد که چنانچه به صنعت قطعهسازی کشور توجهی نشود، صنعت خودروسازی ایران هیچ پیشرفتی نخواهد داشت.
مازیاربیگلو در گفتوگو با خبر خودرو با اشاره به راهکارهای حمایت از صنعت قطعهسازی کشور اظهارداشت: در جریان برگزاری پنجمین همایش صنعت خودرو، انجمن قطعهسازان و دولت و مجلس راهکارهایی در حوزه مشوقهای بانکی، آزادسازی قیمت و همچنین حمایتهای دولتی و حتی حمایتهای صادراتی از صنعت قطعهسازی ارایه کردند.
وی در ادامه با توجه به اظهارات وزیر صنعت و معدن مبنی بر انعقاد ۱۳قرارداد همکاری قطعهسازان با شرکای خارجی پس از برجام، گفت: البته ۱۱قرارداد بهطور رسمی و قطعی در حوزه قطعهسازی منعقد شده که مسلماً حاصل پذیرش برجام است.
وی همچنین در خصوص، انعقاد قرارداد همکاری مشترک با شرکتهای خارجی در حاشیه برگزاری همایش امسال، افزود: در جریان برگزاری پنجمین همایش بینالمللی صنعت خودرو برنامهای جهت انعقاد قرارداد همکاری بین قطعهسازان داخلی با همتایان خارجی طراحی نشده بود از این رو اتفاق خاصی در این راستا در جریان برگزاری همایش امسال صورت نگرفت و عملاً تفاهمنامهای با شرکای خارجی به امضا نرسید.
وی تأکیدکرد: البته برخی قطعهسازان بهطور مستقل مراودات و جلساتی در حاشیه این همایش با شرکای خارجی برگزار کردند که طبعاً ارتباطی به برنامههای همایش امسال نداشته است.
عضو کمیته اجرایی و علمی پنجمین همایش صنعت خودرو همچنین یکی از بزرگترین دستاوردهای همایش امسال را کسب نتایج مثبت کمیته علمی همایش صنعت خودرو از برگزاری این دوره از همایش عنوان کرد و اظهارداشت: خوشبختانه همایش امسال با استقبال خوب فعالان صنعت خودرو و قطعهسازی کشور مواجه شد بهطوریکه در این دوره آمار شرکتکنندگان در کمیتههای تخصصی نسبت به سالهای قبل بسیار خوب و قابل توجه بود و مباحث تخصصی خوبی در ارتباط با صنعت خودرو و قطعهسازی صورت گرفت و نشان داد که تمایل زیادی به مباحث علمی در حوزه قطعهسازی کشور وجود دارد.
بیگلو در ادامه با اشاره به تأکید وزیر صنعت و رییس کمیسیون صنایع مجلس در خصوص اهمیت زنجیره تأمین در صنعت خودرو، خاطرنشانکرد: مبنای کمیتههای علمی که در همایش امسال نیز برگزار شد، تمرکز بر روی زنجیره تأمین رقابتپذیر و ارتباط آن با بخشهای اقتصادی بود که خوشبختانه مباحث تخصصی و کارشناسی خوبی در این راستا برگزار شد.
وی همچنین از رشد ۴۰درصدی شرکتکنندگان خارجی در پنجمین همایش صنعت خودرو خبر داد و تأکیدکرد: عمده مهمانان خارجی امسال از انجمنهای قطعهسازی و بزرگترین شرکتهای قطعهسازی دنیا بودند که بازخوردها در این دو روز حاکی از رضایت بالای شرکتکنندگان خارجی از این دوره از همایش بود.
وی افزود: در همایش امسال این اجماع وجود داشت که چنانچه صنعت قطعهسازی مورد حمایت واقع نشود عملاً صنعت خودروسازی کشور هیچ توفیقی بهدست نخواهد آورد.
وی گفت: همایش امسال به خوبی نشان داد اغلب فعالان صنعت خودرو و قطعهسازی کشور تمایل زیادی به مبانی علمی روز در این حوزه چه در مباحث اقتصادی و فنی و بازرگانی دارند از این رو این مسأله وظیفه ما را سنگینتر کرد و این پیام را به دستاندرکاران برگزاری همایش صنعت خودرو رساند که در سالهای آتی باید این همایش در حوزه مباحث علمی قویتر و فعالتر برگزار شود، چرا که مخاطبان زیادی دارد، قطعاً این مسأله نوید خیلی خوبی است و نشان میدهد که صنعت خودرو و قطعهسازی از لایه قبلی خود بیرون آمده و به تدریج به صورت علمیتری دیده میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.