امنیت سایبری دغدغه امروز جامعه بین‌المللی است

دبیرکل سازمان ملل امنیت سایبری دغدغه امروز جامعه بین‌المللی است دبیرکل سازمان ملل گفت: امنیت سایبری دغدغه امروز جامعه بین‌المللی است. به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری شین‌هوآ، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ امنیت سایبری را دغدغه امروز جامعه بین‌المللی خواند و خواستار گفت‌و‌گوهایی جدی پیرامون […]

دبیرکل سازمان ملل

امنیت سایبری دغدغه امروز جامعه بین‌المللی است

دبیرکل سازمان ملل گفت: امنیت سایبری دغدغه امروز جامعه بین‌المللی است.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری شین‌هوآ، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ امنیت سایبری را دغدغه امروز جامعه بین‌المللی خواند و خواستار گفت‌و‌گوهایی جدی پیرامون ایجاد یک چارچوب قانونی بین‌المللی در حوزه امنیت سایبری شد.

دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به فرافکنی‌های صهیونیست‌ها در خصوص سوریه، خواستار روند «چندجانبه گرایی حقیقی و قدرتمند» برای رفع چالش‌های جهان امروز شد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ خواستار روند «چندجانبه گرایی حقیقی و قدرتمند» برای رفع چالش‌های جهان امروز و مقابله با مناقشات و تهدیدات امنیتی در جهان شد.

دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی خود در پنجاه‌وچهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ تأکید کرد که «امروز چندجانبه گرایی بیش از هر زمان دیگری موردنیاز است» و این‌که «مشکلات جهانی تنها با راه‌حل‌های جهانی برطرف می‌شوند».

آنتونیو گوترش درمورد پیشرفت‌های اندکی که طی سال گذشته در حوزه حل و فصل مناقشات به ویژه در منطقه خاورمیانه صورت گرفته، هشدار داد و یادآوری کرد که «یک تحول کیفی» در خاورمیانه روی داده است.

دبیرکل سازمان ملل بر چشم‌انداز مشترک و اتفاق نظر میان اعضای شورای امنیت بر سر وضعیت خاورمیانه به ویژه در خصوص بحران سوریه تأکید کرد.

آنتونیو گوترش همچنین در مورد خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره، از بهبود روابط دو کره طی هفته‌های اخیر استقبال کرد. وی تأکید کرد که مسأله مهم و حیاتی، «خلع سلاح هسته‌ای» است که مستلزم مشارکت فعالانه تمام طرف‌های ذی‌ربط است؛ و از آمریکا و کره‌شمالی خواست تا برای گفت‌و‌گویی معنادار بر سر میز مذاکره حاضر شوند.

وی در ادامه افزود که از دست ندادن فرصت برای حل و فصل مسالمت‌آمیز و مشارکت دیپلماتیک از اهمیت برخوردار است، همان‌طور که راه‌حل نظامی بلا و مصیبتی با پیامدهای فاجعه‌بار و غیرقابل تصور است.

وی در این سخنرانی به ایران و فرافکنی‌های رژیم صهیونیستی علیه کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: اسرائیل بیش از آن‌که نگران کشیده شدن درگیری‌های سوریه به داخل اراضی اشغالی باشد، حضور ایران در سوریه را تهدید می‌داند. تاجایی که به خاطر دارم در گذشته اسرائیل درگیری در سوریه را نوعی انحراف از درگیری‌ها میان فلسطینیان و اسرائیلی‌‌ها می‌دانست.

وی در ادامه گفت: «اما در سفر اخیرم به اسرائیل متوجه شدم که فرضیه حضور نیروهای نظامی نزدیک به ایران، در نزدیکی مرز اسرائیل و فرض بر ایجاد کریدور احتمالی میان تهران و بیروت که فرصتی را برای تقویت قابلیت‌های حزب‌ا… لبنان فراهم خواهد آورد، به نظر می‌رسد که برای بسیاری از اسرائیلی‌‌ها تهدید است.»

 

لازم به ذکر است که بیش از ۵۰۰ شرکت‌کننده از سرتاسر جهان در کنفرانس امنیتی مونیخ که هرساله با محور موضوعات امنیت بین‌المللی و چالشهای نظم جهانی لیبرال تشکیل می‌شود، شرکت کرده‌اند.