پتروشیمی‌ها در تلاطم بازار ارز مقصر نیستند

مشاور هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی پتروشیمی‌ها در تلاطم بازار ارز مقصر نیستند مشاور هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی گفت: پتروشیمی‌‌ها با ال‌سی کار می‌کنند، یک مجتمع پتروشیمی که نمی‌تواند جنس را بدهد و ارز را در کشور دیگری خرج کند. به گزارش ایلنا، مهدی‌اسفندیاری، درباره برخی اظهارنظر‌ها مبنی […]

مشاور هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی

پتروشیمی‌ها در تلاطم بازار ارز مقصر نیستند

مشاور هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی گفت: پتروشیمی‌‌ها با ال‌سی کار می‌کنند، یک مجتمع پتروشیمی که نمی‌تواند جنس را بدهد و ارز را در کشور دیگری خرج کند.

به گزارش ایلنا، مهدی‌اسفندیاری، درباره برخی اظهارنظر‌ها مبنی بر دخیل بودن پتروشیمی‌‌ها در ایجاد تلاطم و نوسان در بازار ارز اظهار داشت: تصور نمی‌کنم پتروشیمی‌‌ها در قبال این قضیه مقصر باشند، ارز پتروشیمی‌‌ها ذره‌ای در برابر عظمت بازار ارز است.

وی افزود: بحث بر سر بانک مرکزی است که باید در این مورد چاره‌اندیشی کرده و بازار را حفظ کند، بحث بر سر تورم است، اگر فکری نکنند تا چند ماه آینده تورم خود به خود جلو می‌رود.

مشاور هیأت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: بانک مرکزی باید این توانمندی را داشته باشد که بازار را کنترل کند و مسأله را پای پتروشیمی‌‌ها ننویسد.

 

وی خاطرنشان کرد: پتروشیمی‌‌ها با ال‌سی کار می‌کنند، یک مجتمع پتروشیمی که نمی‌تواند جنس را بدهد و ارز را در کشور دیگری خرج کند، اینها شایعاتی است که مطرح می‌شود و صحت ندارد.