بخش ریلی به شعار نیاز ندارد، کمک مالی میخواهد رییس هیأت مدیره شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: اگر دولت میخواهد تأخیری در حرکت قطارها رخ ندهد باید پول بدهد، با این شیوه نمیتوان راهآهن را اداره کرد. به گزارش مناقصهمزایده، سیدمحمدراشدی در خصوص تأخیر قطارها در بارش برف اخیر و این که چرا […]
بخش ریلی به شعار نیاز ندارد، کمک مالی میخواهد
رییس هیأت مدیره شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: اگر دولت میخواهد تأخیری در حرکت قطارها رخ ندهد باید پول بدهد، با این شیوه نمیتوان راهآهن را اداره کرد.
به گزارش مناقصهمزایده، سیدمحمدراشدی در خصوص تأخیر قطارها در بارش برف اخیر و این که چرا این اتفاق رخ داد و بخش ریلی غافلگیر شد، افزود: بخشی که مربوط به شرکت رجا میشود تجهیز قطار است که ما در این بخش به خوبی عمل کردیم. مشکل در زیرساختهاست که باید برطرف شود.
وی در خصوص میزان توسعهنیافتگی در بخش ریلی و علت آن اضافکرد: علت اصلی این است که همه خوب شعار میدهند و بر هیچکس پوشیده نیست که در مواقع بحران فقط بخش ریلی است که به داد مردم میرسد، اما در زمان اعتبار دادن گوش هیچ مسؤولی شنوا نیست.
راشدی گفت: ۸ سال است که شرکت رجا قطارهای حومهای را مدیریت میکند و در این مدت زیان این شرکت پرداخت نشده، اما به خاطر مردم فعالیتمان را متوقف نکردهایم. شرکت رجا ۸۹۰میلیاردتومان زیان انباشته دارد و از آنجا که اجازه افزایش قیمت نداریم و یارانهای هم دریافت نمیکنیم، شرایط مناسب نیست.
وی تأکیدکرد: شعار دادن راحت، اما عمل کردن سخت است. قرار بود اولویت، توسعه حملونقل ریلی مسافری باشد، اما هیچ کمک مالی نمیشود.
رییس هیأت مدیره رجا اظهارداشت: زمانی که تمامی پروازها لغو و حملونقل جادهای بسته میشود، انتظار است بخش ریلی همچنان خدمات ارایه دهد و ما باید قطارهای فوقالعاده را تأمین کنیم. ۵ماه است که شرکت رجا نتوانسته پول شرکتهای پیمانکاری را پرداخت کند، ۳ماه است که شرکتهای پیمانکاری حقوق کارکنان خود را ندادهاند، حتماً باید در بخش ریلی به بحران برسیم تا کمیتهای ایجاد شود و این بحران توسط دولت و مجلس مدیریت شود؟
وی افزود: شرکت رجا با بحران مواجه است، ما هزینههای خود را با وام بانکی تأمین و پرداخت میکنیم؛ ۵۰میلیارد وام بانکی دریافت کردیم تا بخشی از هزینهها پرداخت شود. حرف اول و آخر این است که بخش ریلی به شعار نیاز ندارد، بلکه نیازمند کمک مالی است.
راشدی اضافهکرد: ۶۰درصد از قطارهای کشور در اختیار شرکت رجاست، تا این لحظه از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه برای قطارهای تکلیفی و حومهای هیچ کمکی نشده است.
وی خاطرنشانکرد: سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، زیان شرکت رجا را تأیید کرده است، اما گوش شنوایی نیست و نمیدانیم مجلس و دولت چه زمانی به فکر نوسازی ناوگان ریلی خواهند افتاد.
رییس هیأت مدیره شرکت رجا افزود: تأخیرهایی به دلیل برودت هوا ایجاد شد که مشکل اصلی آن به دلیل زیرساختها بود، باید برای حل این مشکلات کمک شود؛ مردم باید از مشکلات مطلع شوند و بدانند ناوگان حمل و نقل ریلی کشور با مشکل زیرساختی مواجه است و دولت باید برای حل این معضل کمک مالی کند.
راشدی تأکیدکرد: در شرایط کنونی هیچ کس حاضر به سرمایهگذاری در بخش ریلی نیست، زیرا نه تنها زیانها، بلکه یارانه نیز پرداخت نمیشود.
وی اظهارداشت: : اولویت شرکت حمل و نقل ریلی رجا خرید ناوگان است، اما به دلیل عدم پرداخت از سوی دولت فعلاً متوقف شده است.
رییس هیأت مدیره شرکت رجا افزود: راهآهن در بدترین شرایط (بحران سرما در سال ۱۳۸۶) در کنار مردم بود، اما هیچ قطاری حذف نشد، بدون تردید در فضای کنونی نیز تلاش میکنیم فعال باشیم؛ البته در حال حاضر مشکلات شرکت رجا بسیار زیاد شده است و باید سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبارات به بخش ریلی اقدام کند، در غیر این صورت باید انتظار شرایط حادتری داشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.