استفاده بیشتر از روش تعیین دامنه قیمت مناقصات

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان مطرح کرد استفاده بیشتر از روش تعیین دامنه قیمت مناقصات علی‌علیخانی، مدیر کل راه و شهرسازی لرستان در جلسه کمیته کارشناسی شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد با اشاره به مشکلات حوزه کسب و کار پیمانکاران گفت: بحث تفسیر به رأی آیین‌نامه‎‌ها […]

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان مطرح کرد

استفاده بیشتر از روش تعیین دامنه قیمت مناقصات

علی‌علیخانی، مدیر کل راه و شهرسازی لرستان در جلسه کمیته کارشناسی شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد با اشاره به مشکلات حوزه کسب و کار پیمانکاران گفت: بحث تفسیر به رأی آیین‌نامه‌ها توسط برخی افراد ذی‌نفع یکی از این مشکلات است به نحوی که دستگاه‌ها و پیمانکاران هر کدام به نفع خود آیین‌نامه را تفسیر میکنند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی لرستان؛ وی عنوان‌کرد: روش تعیین دامنه قیمت مناقصات روش خوبی است که در بیش‌تر مناقصات از آن استفاده میکنیم.

علیخانی با بیان این‌که در برخی پروژه‌ها ممکن است پیمانکار توانایی اتمام کار را ندارد، ادامه‌داد: یکی از راههای برخورد با این مشکلات، روش تعیین دامنه قیمت مناقصات است چراکه قیمتهای پرت را از لحاظ پلوس و مینوس از دامنه مجموعه خارج میکند و نزدیک به قیمت مناسب میکند.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان تصریح‌کرد: پیشنهاد میشود تا آنجا که امکان دارد فرمول تعیین دامنه قیمت جزو اسناد مناقصه ابلاغ شود تا افرادی که میخواهند قیمت دهند، حدود قیمت دستشان باشد.

وی با اشاره به صورتجلسه پاکتهای الف و ب در قوانین برگزاری مناقصات تصریح‌کرد: کمیتهای فنی داریم که همه امتیازات را در این جلسه بررسی میکند و یکی از امتیازاتی که روی آن تأکید داریم راجع به رضایتمندی دستگاه از لحاظ کیفی و زمان‌بندی انجام پروژه توسط پیمانکاران است و این موضوع برای ما بسیار با اهمیت است.

علیخانی با اشاره به پیمانکاران بومی افزود: ما تأکید میکنیم که حتماً این پیمانکاران در مناقصات شرکت کنند چراکه شرکت در مناقصات یک سری از سوءتفاهم‌ها و رانت‌ها را از بین میبرد و البته باعث گردش مالی در استان میشود.

 

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان یادآورشد: پیمانکاران استان باید ظریف‌کاری، کیفیت و دقت کار خود را در استان افزایش دهند، چراکه در این زمینه بسیار مشکل داریم و همین موضوع باعث شده که دستگاههای اجرایی از پیمانکار غیربومی استفاده کنند.