پیش‌بینی کاهش ۵۰درصدی سفر‌‌ها به خارج

پیش‌بینی کاهش ۵۰درصدی سفر‌‌ها به خارج رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی پیش‌بینی کرد: نوسانات نرخ ارز و افزایش چند برابری قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای خارجی، تعداد سفرهای نوروزی به خارج از کشور را تا ۵۰درصد کاهش خواهد داد. حرمت‌ا…رفیعی به ایسنا، گفت: نوسانات نرخ ارز تأثیر محسوسی در بازار سفر داشته، […]

پیش‌بینی کاهش ۵۰درصدی سفر‌‌ها به خارج

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی پیش‌بینی کرد: نوسانات نرخ ارز و افزایش چند برابری قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای خارجی، تعداد سفرهای نوروزی به خارج از کشور را تا ۵۰درصد کاهش خواهد داد.

حرمت‌ا…رفیعی به ایسنا، گفت: نوسانات نرخ ارز تأثیر محسوسی در بازار سفر داشته، هر چند شاید برخی این جریان را به قیمت خدمات در خارج از کشور ارتباط ندهند، چون هتل‌‌‌ها در کشورهای دیگر که گران نشده‌اند، اما مسأله این است ارزش پول ایران کم‌تر شده، از سوی دیگر بیش‌تر شرکت‌های هواپیمایی از چند ماه پیش، قیمت بلیت‌ها را در برخی مسیرهای هوایی افزایش داده‌اند.

وی افزود: بلیت پرواز تهران – کوالالامپور که قبلاً دو میلیون تومان به آژانس‌‌‌ها فروخته می‌شد برای نوروز‌۹۷، سه میلیون تومان قیمت گذاشته شده، سایر مسیرهای هوایی نیز چنین وضعیتی پیدا کرده‌اند. این قیمت‌هایی است که شرکت‌های هواپیمایی به آژانس‌‌‌ها می‌دهد و قطعاً تا به‌دست مشتری برسد گران‌تر خواهد شد.

رفیعی گفت: تجربه نشان می‌دهد از برخی مسیرهای هوایی و مقاصد خارجی در نوروز به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت، استقبال نخواهد شد و حتماً با ریزش مسافر روبه‌رو خواهیم شد. به چارترکننده‌ها این هشدار را دادیم که با روند موجود انتظار ضرر مالی در نوروز را داشته باشند.

رییس هیأت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی درباره این‌که با وجود اعلام رضایت آژانس‌‌‌ها از فروش تورهای خارجی برای نوروز ۹۷ در نمایشگاه گردشگری تهران که اوایل بهمن‌ماه برگزار شد، به چه استنادی کاهش سفرهای خارجی در نوروز پیش‌بینی شده است، اظهارکرد: درست است که در نمایشگاه استقبال خوبی از تورهای خارجی شد، اما حجم فروش این سفر‌‌ها به حدی نبود که روی این پیش‌بینی و وضعیت موجود بازار سفر، تأثیر بگذارد.

پیش‌بینی کاهش سفرهای خارجی در نوروز‌۹۷ در پی نوسانات نرخ ارز، افزایش عوارض خروج از کشور و نرخ بلیت هواپیما، درحالی مطرح شد که علی‌اصغرمونسان – رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری – نیز پیش‌بینی کرده: «سفرهای داخلی در نوروز ۹۷ با «افزایش شدید» روبه‌رو شود» و در ادامه گفته است: «به این خاطر نظارت‌‌‌ها بر عرضه خدمات گردشگری در عید خصوصاً برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها بیش‌تر خواهد شد.»

 

———-=