وجود ۱۲‌هزارو‌۱۹۳ زندانی غیرعمد در کشور

وجود ۱۲‌هزارو‌۱۹۳ زندانی غیرعمد در کشور مدیرعامل ستاد دیه کشور از برپایی بیش از ۳۳۰ آیین ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری در سطح کشور خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی ستاد دیه کشور، سیداسدا…جولایی در آیین تقدیر از خیران فعال در عرصه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اصفهان با تقدیر […]

وجود ۱۲‌هزارو‌۱۹۳ زندانی غیرعمد در کشور

مدیرعامل ستاد دیه کشور از برپایی بیش از ۳۳۰ آیین ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری در سطح کشور خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی ستاد دیه کشور، سیداسدا…جولایی در آیین تقدیر از خیران فعال در عرصه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اصفهان با تقدیر از حمایت‌های مردمی در راستای حبس‌زدایی اظهارکرد: در ۱۰ماهه امسال ۸ هزارو‌۱۰۰نفر زندانی جرایم غیرعمد کشور با مبلغ بدهی معادل ۶۵۰میلیارد تومان از زندان‌های کشور آزاد شدند.

وی ادامه داد: از مجموع بدهی ۶۱۴میلیاردتومانی، به میزان ۲۳۹میلیاردتومان شکات و طلبکاران با گذشت رضایتمندانه خود مبلغ سنگین محکوم‌به را کاهش دادند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان کمک ۶۰۰میلیارد ریالی خیرین در ماه‌رمضان امسال گفت: به‌طور انحصاری در ماه مهمانی خدا سیل کمک‌های خداپسندانه با واریز مبلغ ۳۱۳میلیون‌تومانی رهبر معظم انقلاب آغاز و ضمن حمایت‌های مالی سران ۳قوه تا پایان ماه زمینه آزادی صد‌‌ها محکوم بدهکار غیربزهکار را فراهم کرد.

وی با اشاره به این‌که ستاد دیه در سال‌جاری میزبان برگزاری ۳۳۰جشن گلریزان بوده است، یادآورشد: ۳۱۳جشن تنها در ماه رمضان و مابقی به مناسبت ایام خاص ملی و اعیاد مبارک مذهبی برگزار شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری نیز میزان ۱۰جشن گلریزان دیگر داشته باشیم.

جولایی گفت: برخی از استان‌ها در آمار کمی شاخص هستند. برای نمونه خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان هر کدام متولی برگزاری بیش از ۲۰جشن گلریزان بوده‌اند. برخی استان‌ها نیز اگر با معیار جلب مشارکت‌های مردمی احصا شوند باید گفت در حوزه کیفی مانند استان اصفهان در رأس قرار داشتند که از محل این مراسم معنوی جذب مالی ۷۲میلیاردریالی داشته‌اند.

جولایی یادآورشد: هم‌اکنون در کشور ۱۲‌هزارو‌۱۹۳زندانی غیرعمد وجود دارد که مبلغی معادل ۹۰۰میلیاردتومان برای آزادی آنان نیاز است، مبلغی که برای تأمین آن به حمایت مردمی و همکاری شکات خصوصی نیازمندیم.