۵۰ درصد پرسنل وزارت ارتباطات بازنشسته می‌شوند!

‌آذری‌جهرمی ۵۰ درصد پرسنل وزارت ارتباطات  بازنشسته می‌شوند! وزیر ارتباطات گفت: ۵۰درصد پرسنل وزارت ارتباطات بازنشسته می‌شوند و این یک فرصت مغتنم است اما نباید به دنبال استخدام در بدنه دولت بود و دولت را بزرگ‌تر کرد. به گزارش فارس، محمدجواد‌آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات در چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، اظهارداشت: مقام‌معظم‌رهبری می‌گویند به اجرای سیاست‌های […]

‌آذری‌جهرمی

۵۰ درصد پرسنل وزارت ارتباطات  بازنشسته می‌شوند!

وزیر ارتباطات گفت: ۵۰درصد پرسنل وزارت ارتباطات بازنشسته می‌شوند و این یک فرصت مغتنم است اما نباید به دنبال استخدام در بدنه دولت بود و دولت را بزرگ‌تر کرد.

به گزارش فارس، محمدجواد‌آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات در چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، اظهارداشت: مقام‌معظم‌رهبری می‌گویند به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نگاه صنفی نکنید، معنی این حرف مثلاً این است که ما در وزارت ارتباطات سال‌ها دو هلی‌کوپتر در مجموعه پیام داشتیم که بلااستفاده بود و آن را به اورژانس کشور دادیم و منابع این چنینی در کشور فراوان وجود دارد.

وی ادامه‌داد: اقتصاد مقاومتی پروژه نیست بلکه مدل اجرای پروژه است، اگر فرهنگ‌سازی نکنیم و شجاعت لازم به معنی قدرت و علم را نداشته باشیم، همه در وضعیت سکون باقی می‌مانیم.

وی با بیان این‌که فناوری اطلاعات تسهیلگر است، گفت: باید ریسک‌ها را بپذیریم. همه به دنبال استخدام هستند زیرا فرهنگ کارآفرینی در کشور جا نیفتاده است. در وزارت ارتباطات ۵۰درصد پرسنل بازنشسته می‌شوند و این فرصت را باید غنیمت بشماریم.

وی گفت: به دنبال استخدام در بدنه دولت نباشید و بنابر هر تبصره و ماده شغل اضافه نکنید، هماکنون یک بدنه بزرگ دولتی داریم و هر چه درمی‌آوریم باید خرج بدنه دولت کنیم.

وی ادامه داد: از آنجا که نمی‌توان بی‌توجه تعدیل کرد و باید کسی که تعدیل می‌شود در جای دیگر کار کند، اما همین که کسی می‌خواهد تحول ایجاد کند، گروه‌های مختلف صنفی مطالبه می‌کنند و باعث عقب‌نشینی و ترس اقدام‌کننده می‌شوند.

وی گفت: تا قبل از پایان اسفندماه عملکرد وزارت ارتباطات در حوزه اقتصاد مقاومتی منتشرخواهد شد.

وزیر ارتباطات گفت: سؤالی که وجود دارد این است که مکانیزم تهیه آمارهای عملکرد دستگاه‌های مختلف در حوزه اقتصاد مقاومتی چیست؟ به نظر می‌رسد با توجه به ضرورت پایش‌های لحظه‌ای روش‌های سنتی، گزارش‌گیری مطلوب نیست.

به گفته آذری‌جهرمی متأسفانه امروز کشور زنجیره تولید نهایی از زنجیره بازرگانی منفک شده و همین چالش منجر به افزایش قاچاق کالا شده است. رصد زنجیره توزیع در مورد گوشی‌های تلفن همراه ساده‌تر از سایر کالا‌ها بود و به همین دلیل برای مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه طرح رجیستری پیاده‌سازی شد.

 

وی تأکیدکرد: مقابله با قاچاق از شاخص‌های اصلی در حوزه اقتصاد مقاومتی است اما باید توجه داشت در این زمینه حلقه مفقوده فناوری اطلاعات است که می‌تواند بستر شفاف‌سازی و بهره‌وری را ایجاد کند.