اصغری‌مهرآبادی:۳۰ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل شد

  قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از اتمام همه پروژه‌های بدون معارض تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: ۳۰ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل شد. احمد اصغری‌مهرآبادی در حاشیه بازدید از طرح مسکن مهر شهر جدید پردیس در خصوص بازدید اخیر خود اظهار داشت: در ادامه افتتاح‌هایی که طی دو سال و […]

 

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از اتمام همه پروژه‌های بدون معارض تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: ۳۰ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل شد.

احمد اصغری‌مهرآبادی در حاشیه بازدید از طرح مسکن مهر شهر جدید پردیس در خصوص بازدید اخیر خود اظهار داشت: در ادامه افتتاح‌هایی که طی دو سال و نیم گذشته در دولت یازدهم داشتم و علی‌رغم تمام مشکلات و تنگناهای مالی، توانستیم ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر را به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: در سال ۹۴ تعداد ۲۹۲ هزار واحد مسکونی را افتتاح کردیم که نسبت به سال ۹۳ از روند و رشد قابل‌ توجهی برخوردار بود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در ادامه همین افتتاح‌های مسکن مهر، همان‌طور که در سال گذشته در شهر جدید پرند دو بار افتتاح ۸ هزار واحدی و بیش از ۲ هزار واحدی در شهر جدید اندیشه داشتیم، در شهر جدید پردیس نیز برنامه‌هایی برای افتتاح پیش‌بینی شد.

اصغری‌مهرآبادی ادامه داد: به دلیل مشکلات عدیده و آماده نبودن خدمات زیربنایی، صلاح دیدیم که بعد از تکمیل این خدمات، واحدهای آماده را در پردیس تحویل متقاضیان دهیم.

هیچ واحدی بدون خدمات زیربنایی تحویل داده نخواهد شد

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: این عمل برای این صورت گرفت تا متقاضیان هنگام استقرار در شهر پردیس با مشکلی مواجه نباشند و سیاست اصلی وزارتخانه هم این است که هیچ واحدی بدون خدمات زیربنایی تحویل نشود؛ زیرا حق مردم استقرار در مسکن کامل است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برنامه قطعی افتتاح در شهر جدید پردیس به‌زودی اجرایی می‌شود و محله ایرانشهر فاز ۱۱ (کوزو) افتتاح خواهد شد.

اصغری‌مهرآبادی تصریح کرد: با مدیران شهرهای جدید پردیس، پرند و اندیشه جلسه خواهیم داشت؛ همچنین از یک هفته قبل با دعوت از مسؤولان مربوط در استان‌ها و با حضور مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک‌های عامل، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و مدیران شهرهای جدید در استان‌های مختلف کشور دیدار و گفت‌وگو شده است.

وی افزود: جلسه‌ای با حضور مدیران شرکت عمران شهرهای جدید فولادشهر، جلسه‌ای با مسؤولان اصفهان و مدیران شهر جدید سهند و سه شهر جدید پردیس، پرند و اندیشه خواهیم داشت.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: طی این نشست‌ها، هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ عصر به مسایل و مشکلات رسیدگی می‌کنیم و در یک روز با مدیران ۴ استان دیدار و برای رفع مشکلات اقدام کرده‌ایم؛ همچنین طی این نشست‌ها، برنامه نهایی شهرهای جدید و استان‌ها اخذ و نهایی می‌شود.

مسؤولان پردیس و پرند برنامه اتمام پروژه ارایه دهند

اصغری‌مهرآبادی ادامه داد: سیاست اصلی دولت در مسکن مهر، اتمام همه پروژه‌های بدون معارض تا پایان امسال است؛ همچنین طی جلسه‌ای که با حضور معاون اول رییس‌جمهوری، وزیر راه و شهرسازی، وزیر اقتصاد و دارایی، مسؤولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بانک مرکزی و… شکل گرفت، تأکید شد دولت امسال تمام توان خود را صرف اتمام پروژه مسکن مهر کند و برای همین، برنامه پایان پروژه را از استان‌ها اخذ می‌کنیم.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: از مسؤولان پردیس و پرند درخواست کردیم تا برنامه خود را برای خاتمه پروژه مسکن مهر ارایه کرده و اگر مشکلی وجود دارد، اعلام کنند تا برای رفع آن اقدام فوری صورت گیرد.

اصغری‌مهرآبادی ادامه داد: با توجه به تأکید دولت بر اتمام پروژه مسکن مهر، اصرار ما نیز به تمام استان‌ها این است طوری برنامه‌ریزی کنند که تا پایان امسال پروژه‌هایشان به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات در این بخش تمام تلاشمان را خواهیم کرد؛ جلسه با ۱۶ استان به پایان رسیده و نشست با باقی استان‌ها و شهرهای جدید نیز طی هفته جاری پایان خواهد گرفت و در تمام جلسات تأکید داشتیم استان‌ها وقت و تلاش بیش‌تری را برای اتمام پروژه‌ها بگذارند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: به منظور تحقق خواسته دولت، کار‌‌ها در شهرهای جدیدی مانند پردیس باید در دو یا ۳ نوبت انجام شود و ما نیز کمک خواهیم کرد؛ این اقدام در کرمانشاه انجام شد و در پروژه‌ای در این شهر با تأمین روشنایی، کارگاه‌های نوبت شب هم فعال شد و کار‌‌ها به‌سرعت ادامه پیدا کرد.

اصغری‌مهرآبادی ادامه داد: اگر بخواهیم امسال به برنامه زمان‌بندی برسیم، باید از تمام توان، افکار، اندیشه جمعی و راهکارهای موجود استفاده کنیم تا این پروژه‌ها تکمیل و افتتاح شود.

وی افزود: طی بازدید از محله ایرانشهر در فاز ۱۱ پردیس که با کیفیت بالا و تمام امکانات زیربنایی و روبنایی آماده بهره‌برداری است، نوید داده شد تا این منطقه به‌عنوان محل‌های نمونه در شهر جدید پردیس افتتاح شود.

پروژه‌ها در پردیس به‌صورت محل‌های افتتاح می‌شود

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در شهرهای جدید برخی استان‌ها نظیر قزوین به‌صورت محله‌محور کار شده و واحدهای مسکونی با تکمیل فضاهای تجاری، آموزشی، فرهنگی، مسجد، پارک و… تحویل متقاضیان شده و پردیس نیز این‌گونه است.

اصغری‌مهرآبادی ادامه داد: پروژه‌ها در شهر جدید پردیس به‌صورت محل‌های افتتاح می‌شود و شامل تمام امکانات زیربنایی و روبنایی خواهد بود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: محله ایرانشهر پردیس با ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، دارای ۳ باب مدرسه ابتدایی، متوسطه اول و ۱۶ تا ۲۰ کلاس درس، فضای تجاری و ۶۴ باب مغازه، کلانتری، مسجد، پارک و… بوده که طی هفته جاری افتتاح می‌شود و به‌مرور، تحویل محله به محله فاز ۱۱ پردیس پایان خواهد یافت.

وی تصریح کرد: این پروژه آماده بهره‌برداری است و مشکلی برای استقرار جمعیت در آن وجود ندارد.

* افتتاح مسکن مهر؛ هر ۲ ماه یک‌بار

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: با مدیران شهرهای جدید کشور هماهنگ شده تا هر ۴۵ روز یا حداکثر دو ماه یک‌بار برنامه افتتاح داشته باشیم و با توجه به تأکید دولت و درخواست و توقع به‌جای مردم، به‌صورت مستمر افتتاح و تحویل پروژه مسکن مهر را خواهیم داشت.

اصغری‌مهرآبادی اضافه کرد: امیدواریم بعد از این افتتاح، به مناسبت عید سعید فطر در دو محله دیگر در فازهای بعدی شهر جدید پردیس بهره‌برداری داشته باشیم.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ادامه داد: به مدیران شرکت عمران شهرهای جدید تأکید داشتیم تا با متقاضیانی که قصد بازدید از واحدهای خود را دارند، همکاری کنند و با در اختیار قراردادن وسیله ایاب و ذهاب در روند بازدید تسهیل به وجود آورند.

وی افزود: در سال‌های حضور در پروژه مسکن مهر در دولت قبل و دولت یازدهم، همه ساله در فروردین‌ماه تا روزهای ابتدایی اردیبهشت‌ماه کار‌‌ها سرعت زیادی نداشته است؛ اما به‌تدریج هرچه پیش می‌رویم، این روند شتاب می‌گیرد و نمودار رو به بالا می‌رود؛ دلیل آن هم تسویه‌حساب پیمانکاران کل با جزء است و بعد از عقد قرارداد جدید، این افزایش سرعت کار رخ می‌دهد.

اصغری‌مهرآبادی اضافه کرد: برنامه شهرهای جدید باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که پایان سال ۹۵ اتمام پروژه مسکن مهر باشد؛ ساخت مسکن مهر در شهرهای جدیدی مانند پرند، اندیشه، سهند، صدرا و… با کمک دستگاه‌های متولی و دولتی و با تأکید معاون اول رییس‌جمهوری با کمک تمام دستگاه‌ها باید تمام شود.

وی گفت: انتظار داریم همه به یاری ما بیایند تا مردمی که سال‌هاست منتظر هستند، امسال به سرپناه خود برسند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین در خصوص مصاحبه تصویری اخیر خود گفت: متأسفانه بداخلاقی رسانه‌ای را در این مورد شاهد بودیم؛ تمام کلیپی که پخش شد، طی یک مصاحبه بود و با جابه‌جایی صحبت‌های بنده، برخی خوراک رسانه‌ای برای خود درست کردند.

اصغری‌مهرآبادی تصریح کرد: اگر به آن کلیپی که در تمام سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی پخش شد، توجه کنید، در یک محل بود و این‌که بنده خلف وعده کرده‌ام صحت ندارد؛ یک مصاحبه بنده را طی دو بخش در رسانه پخش کردند، قسمت‌های مثبت را در یک کلیپ و بحث‌هایی که در خصوص پردیس و… بود را در بخش دیگر و این درست نبود.

وی افزود: در این کلیپ در خصوص پردیس سؤالات زیادی مطرح و در زمان پخش اعلام شد در مصاحبه قبلی مطرح‌شده که تا پایان سال ۹۴ تحویل می‌دهیم؛ مردم باید توجه کنند که تمام گزارش در یک زمان تهیه شده است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: در حال حاضر، بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی آماده تحویل داریم که اگر دستگاه‌های خدمات‌رسان کمک کنند تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

اصغری‌مهرآبادی اضافه کرد: پیگیری‌های زیادی را در جلسات انجام می‌دهیم تا این خدمات به واحدهای مسکن مهر پردیس هم برسد.

 

وی اضافه کرد: در کلیپی که پخش شد، صحبت ما این نبود که قصد اتمام مسکن مهر پردیس را تا پایان سال نداریم و تقاضا داریم این مصاحبه به‌صورت کامل پخش شود؛ در برخی شهرهای جدید و در پروژه‌های مسکن مهر به دلایل مختلف مانند چندین پروژه که پرونده‌های آن در دادگاه بوده و به همین دلیل ساخت‌وساز از دست ما خارج شده است، پیگیری‌های مداومی انجام می‌دهیم.