معاون وزیر صمت سهام خودروسازیها باید به بخش خصوصی واقعی تعلق بگیرد رییس سازمان ایدرو با اشاره به روند خصوصیسازی در خودروسازی گفت: آن چیزی که امروز وجود دارد با خصوصیسازی واقعی فاصله زیادی دارد باید سهام این بنگاهها شفافسازی شود و به بخش خصوصی واقعی تعلق بگیرد حالا این بخش خصوصی داخلی یا خارجی […]
معاون وزیر صمت
سهام خودروسازیها باید به بخش خصوصی واقعی تعلق بگیرد
رییس سازمان ایدرو با اشاره به روند خصوصیسازی در خودروسازی گفت: آن چیزی که امروز وجود دارد با خصوصیسازی واقعی فاصله زیادی دارد باید سهام این بنگاهها شفافسازی شود و به بخش خصوصی واقعی تعلق بگیرد حالا این بخش خصوصی داخلی یا خارجی باشد، مهم نیست.
منصورمعظمی در گفتوگو با ایلنا در خصوص فعالیت بینالمللی قطعهسازان و خودروسازان اظهارداشت: تاکنون در بخش قطعهسازی ۱۳قرارداد خارجی امضا شده و در بخش خودروسازی نیز توانستیم ۶ قرارداد با شرکتهای بزرگ بینالمللی امضا کنیم که در تمامی آنها خودروسازهای طرف خارجی مکلف شدهاند کیفیت تولید قطعهسازان داخلی را ارتقا دهند، بهطوریکه تولید آنها قابل رقابت در بازارهای بینالمللی باشد.
معاون وزیر صمت ادامهداد: صنعت خودرو و قطعهسازی ما متأثر از سیاستهای پولی و بانکی کشور است یک خودروسازی مگر چقدر سود کسب میکند که بخواهد ۲۴درصد سود بانکی پرداخت کند.
وی ادامهداد: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی خودروسازان و قطعهسازان سود بانکی است و لازم است بانکها به صورت دیگری به این صنعت نگاه کنند البته در همین خصوص صحبتهای مفیدی نیز با رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی داشتهایم و ایشان نیز قول همکاری دادند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.