رابطه چاقی بچه‌ها با هر ساعت تلویزیون دیدن

رابطه چاقی بچه‌ها با هر ساعت تلویزیون دیدن بنابر نتایج تازه‌‌ترین بررسی‌هایی که صورت گرفته است، هر یک ساعتی که دانش‌آموزان تلویزیون تماشا می‌کنند، احتمال چاقی آنها در نوجوانی و بزرگسالی را ۱۶ درصد افزایش می‌دهد. به گزارش فارس، این بررسی که توسط محققان دانشگاه مونترال انجام شده است، حکایت از آن دارد که کودکان […]

رابطه چاقی بچه‌ها با هر ساعت تلویزیون دیدن

بنابر نتایج تازه‌‌ترین بررسی‌هایی که صورت گرفته است، هر یک ساعتی که دانش‌آموزان تلویزیون تماشا می‌کنند، احتمال چاقی آنها در نوجوانی و بزرگسالی را ۱۶ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس، این بررسی که توسط محققان دانشگاه مونترال انجام شده است، حکایت از آن دارد که کودکان به ازای هر یک ساعت تماشای تلویزیون، ۱۳درصد بیش‌تر موادغذایی ناسالم مصرف می‌کنند، دیرتر می‌خوابند و صبح‌‌ها به سختی به مدرسه می‌روند و در نهایت منجر به کاهش تعهد آنها به آموزش و یادگیری درس و مدرسه می‌شود.

پژوهشگران می‌گویند این مطالعه نشان داد، بچه‌هایی که در طول یک روز یک الی دوساعت تلویزیون نگاه می‌کرده‌اند، احتمال چاقی و افزایش وزنشان حدود ۳۲درصد بیش از بچه‌هایی بوده که کم‌تر از این مدت جلوی تلویزیون بوده‌اند و هرچه مدت استفاده از این وسیله بیش‌تر بوده احتمال چاقی بچه‌ها هم افزایش پیدا کرده است.

ایزابل سیموناتو، نویسنده اصلی این تحقیق، گفت: «تماشای تلویزیون عادت ناسالمی است که عدم توجه به آن می‌تواند خطرات متعددی در بزرگسالی دانش‌آموزان پدید آورد».

ایزابل با بیان این‌که چاقی در سنین کودکی می‌تواند منجر به چاقی در بزرگسالی شود، گفت: ۴۰الی ۹۰درصد کودکان چاق در بزرگسالی از چاقی رنج خواهند برد؛ با پیشگیری از چاقی در سنین کودکی و نوجوانی می‌توان از چاقی بزرگسالی و پیامدهای ناشی از آن جلوگیری کرد.

دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته، اختلال عضلات اسکلتی، کبد چرب و انواع سرطان از جمله پیامدهای چاقی است.