لزوم هدفگذاری برای تسهیل صادرات محصولات پتروشیمی تقویت دیپلماسی انرژی، تکنرخی شدن ارز و حمایت ویژه از صادرات اگر پیگیری شود میتوان به بهبود آمارهای صادرات در صنعت پتروشیمی ایران امیدوار بود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی شرکت پتروشیمی، نایب رییس اول کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اظهارکرد: […]
لزوم هدفگذاری برای تسهیل صادرات محصولات پتروشیمی
تقویت دیپلماسی انرژی، تکنرخی شدن ارز و حمایت ویژه از صادرات اگر پیگیری شود میتوان به بهبود آمارهای صادرات در صنعت پتروشیمی ایران امیدوار بود.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی شرکت پتروشیمی، نایب رییس اول کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اظهارکرد: ایران یک کشور نفتی است و پایه صادرات برخی کالاها نفت است اما آنچه مهم است افزایش ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش در بخشهای مختلف تابعه صنعت نفت کشورمان و بهطور مشخص صنعت پتروشیمی است.
عدنانموسیپور افزود: طبیعی است که رهآورد تکمیل زنجیره ارزش میتواند سهم مناسبی در اشتغالزایی به ویژه در صنعت پتروشیمی داشته باشد و باید دولت و بخش خصوصی با افزایش همگرایی و همکاری مسیر را با هدف توسعه متوازن این صنعت و نیز جلب سرمایهگذاریهای جدید داخلی و خارجی هموار کنند.
موسیپور ادامهداد: صادرات کالاهای غیرنفتی که هیچ وابستگی به نفت نداشته باشند سالانه بیشتر از ۱۲میلیارد دلار نیست و سرمایهگذاریهایی که درحال حاضر در حال انجام است، برای تقویت بخش نفتی کشور است و باید با عزمی ملی ارکان صنعت نفت را تقویت کرد.
عضو اتاق بازرگانی ایران خاطرنشانکرد: دیپلماسی اقتصادی ظرفیتی است که از آن استفاده لازم برده نشده و در طول سالهای گذشته مسایل اقتصادی اولویت کشور نبوده اما درحال حاضر این نیازسنجی احساس شده که در کنار تیمهای مذاکره کننده سیاسی تیمهای اقتصادی نیز حضور داشته باشند.
وی تأکیدکرد: باید تلاش شود تا از ظرفیتهای روابط دیپلماتیک به نفع اقتصاد و افزایش صادرات در صنایع بزرگ و مادر مانند صنعت پتروشیمی بهرهبرداری شود و از حضور بخش خصوصی و توان این بخش نیز استفاده لازم صورت گیرد.
نایب رییس اول کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران تأکید کرد: بهطور قطع بازاریابیهای جدید و افزایش توان رقابتی میتواند مسیر صادرات به کشورهای مختلف را تسهیل کند و ارتباط صادراتی با کشورهای منطقه فرصت اول کشور باید باشد و طی سالهای آتی در صورت برنامهریزیهای جامع و هدفمند افزون بر مشتریان سنتی محصولات صادراتی کشورمان کشورهای آسیای اروپایی و نیز حوزه خلیجفارس و همچنین سیایاس مهمترین بازارهای صادراتی ایران خواهند بود .
وی ادامهداد: اگرچه ارتباطات تجاری و صادراتی با کشورهای اروپایی نیز آغاز شده اما فرصت اول ایران نیستند و آنها بیشتر نقش فروشنده و ما نقش خریدار را برای آنها بازی میکنیم.
موسیپور عنوانکرد: بهطور قطع رشد متوالی صادراتی و افزایش سالانه ۱۵ تا ۲۰درصدی آمار صادراتی منطقی است و نیازمند انجام اموری متفاوتتر از آن چیزی است که تاکنون در اقتصاد ایران پیگیری شده است .
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.